هتل چهار ستاره ارگ محتشم در قمصر کاشان به بهره برداری رسید

کاشان (پانا) - هتل چهار ستاره ارگ محتشم با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قمصر کاشان به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۸۲۲۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
هتل چهار ستاره ارگ محتشم در قمصر کاشان به بهره برداری رسید

هتل چهار ستاره ارگ محتشم با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قمصر کاشان به بهره برداری رسید.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم گفت: 147 هزار فرصت شغلی تا پایان سال جاری در حوزه گردشگری در کشور ایجاد می شود.

محمد محب خدایی اظهار کرد: صنعت گردشگری می تواند به شناساندن و حفظ آداب و آئین ها کمک کند و رویداد محوری یکی از مسائل مهم در این راستاست و ترسیم محور گردشگری با توجه به توانمندی های هر منطقه است.

وی یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید را توجه و حمایت از صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری ذکر کرد و افزود: حمایت از سرمایه گذاران گردشگری در کشور و از جمله منطقه کاشان در دستور کار قرار دارد.

وی به رشد 60 درصدی بازدید گردشگران خارجی در موسم گلابگیری از منطقه کاشان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تلاش است تا جشنواره گلابگیری در سطح بین المللی مطرح شود و صنعت گردشگری در طول سال در این منطقه رواج داشته باشد.

حمیدرضا مومنیان معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه شهرستان کاشان در این آیین گفت: یکی از محوری ترین برنامه های دولت بویژه در استان اصفهان محور صنایع دستی، گردشگری و هنر است که در شهرستان کاشان با اتخاذ استراتژی رویدادمحور بودن برنامه ها تلاش شده تا ضمن معرفی جاذبه های متعدد شهرستان زمینه حضور و جذب حداکثری گردشگر در حوزه های مختلف فراهم گردد.

وی با بیان تاثیر جشنواره گل و گلاب در جذب حداکثری گردشگر و توسعه چشمگیر شهر قمصر، افزود: طراحی این رویدادها که در قالب هفته های فرهنگی، اجراهای هنری و معرفی آیین و سنن شهرستان برگزار می شود بگونه ای است تا توزیع جمعیت گردشگرا ن را در طول سال در پی داشته و منحصر به ایام خاصی نگردد.

مومنیان رویکرد دیگر حوزه گردشگری شهرستان کاشان را بهره مندی از ظرفیت غنی بوم گردی عنوان نموده و اظهار داشت: تجربه برنامه نوروزگاه و استقبال بی نظیر مسافران و گردشگران، توجه همگان را به ظرفیت نهفته در دل آواها و نواها و سادگی و طبیعت روستاها و بخش های تابعه شهرستان معطوف نمود بنابراین یکی دیگر از استراتژی های حوزه گردشگری کاشان برنامه ریزی به منظور توسعه اقامتگاه های بوم گردی در راستای افزایش کسب و کارهای خرد و درآمدزایی در نواحی روستایی است.

فرماندار در پایان ضمن یادآوری تاریخ و دیرینه استحصال گلاب و عرقیات در بخش قمصر، تصریح کرد: گل و گلاب کاشان دارای شهرت جهانی است ولی در کنار سایر جاذبه های مغفول مانده دیار تمدنی و فرهنگی کاشان نیازمند معرفی حرفه ای است تا رونق بیش از پیش گردشگری و در نتیجه توسعه پایدار را رقم بزنیم.

محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان گردشگری سازمان میراث‎فرهنگی کشور نیز در آیین ضمن اعلام آمادگی به منظور حمایت از سرمایه گذاری در کاشان، گفت: خوشحالم که دیدگاه مدیریت عالی شهرستان کاشان یک دیدگاه مثبت در حوزه گردشگری است و این می تواند نویدبخش روزهای خوب برای گردشگریشهرستان باشد.

هتل چهار ستاره ارگ محتشم با زیربنای 12 هزار مترمربع در زمینی به مساحت سه هزار و 600 مترمربع با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد ریالی بخش خصوصی در قمصر از توابع کاشان مورد بهره برداری قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار