هاشمی زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان:

حرکت تعاونی دهیاران به سمت کار اقتصادی ، تولید و اشتغال باشد

اهواز(پانا) -نشست هم اندیشی در خصوص بررسی مسایل تعاونی های روستایی با حضور هاشمی زاده معاون امور عمرانی استاندار ،حسینی مدیرکل امور روستایی وشوراها،حمید معاون اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی ومدیران عامل تعاونی دهیاران استان در سالن شهید رجایی استانداری برگزارشد.

کد مطلب: ۸۲۲۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
حرکت تعاونی دهیاران به سمت کار اقتصادی ، تولید و اشتغال باشد

در این نشست هاشمی زاده معاون امور عمرانی استاندار اظهار داشت:ما باید درحرکت دادن تعاونی دهیاران به سمت کاراقتصادی دقت نظر داشته باشیم و طبق اساسنامه فعالیت تعاونی ها پیش برود تا در کار خود عزت وعاقبت بخیری داشته باشند.

وی افزود: دولت در برنامه های مختلف در بدنه اقتصادی روستا اعتبارات فراوانی گذاشته و باید به نحو احسنت از آن بهره برداری کرده واقدامات موثری در این زمینه انجام داده شود.

هاشمی زاده گفت: تعاونی های دهیاریها باید از ارتزاق ارزش افزوده رهایی پیدا کنند تا بتوانندبا متکی به توان ، نیرو وفکر خود و باتوجه به گوناگونی جغرافیایی روستاهای استان وبا مطالعه دقیق فعالیت های اقتصادی روستای خود را رصد وفعالیت نمایند.

وی افزود: تعاونی دهیاران موتور محرک اقتصاد در روستاها است وباید باتوجه به تنوع در روستاهای استان فعالیتها را طراحی و در چارچوب اساسنامه به سرانجام برسانند.

در ادامه این نشست مدیرکل امورروستایی وشوراها استاندارافزود:باتوجه به مشکلاتی که در روستاها وجود دارد و مهاجرت معکوسی که در روستاها به دلیل نبود شغل مناسب اتفاق می افتد تمام فکر وذهن مسئولین نظام به سمت اشتغال پایدار در روستاها رفته است وباید تمام توان خود را در جهت اجرایی شدن طرح های مناسب برده و تعاونی های دهیاران را به سمت وسوی کار اقتصادی وتولید واشتغال ببریم.

حسینی افزود در سال 96 پتانسیل شناسی طرح ها را با همکاری بخشداریها انجام داده و حدود 105 طرح جهت ایده پردازی آماده شده که در اختیار تعاونی دهیاریها قرارخواهیم داد تا بتوانند بهره برداری موثر ومفیدی از این طرح ها جهت اشتغال وتولید داشته باشند که در بعضی ازبخش های استان تعاونی دهیاریها نسبت به اجرایی کردن چند طرح مانند کشت کلزا،کشت نهال،تولید بلدرچین،احداث کارگاه های خدمات ساختمانی و... که هم اشتغال زایی و هم خدمت رسانی به مردم را در خواهد داشت نموده است.

در پایان حمید معاون اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی درمورد بهتر اجرایی شدن اساسنامه تعاونی دهیاریی ها مطالبی را نیزعنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار