مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

۲۶ میلیارد تومان مستمری برای مددجویان بهزیستی اردبیل پرداخت شد

اردبیل (پانا) - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در سال گذشته شاهد جهش ویژه‌ای در زمینه پرداخت مستمری بودیم به طوری که ۲۶ میلیارد تومان مستمری برای مددجویان بهزیستی اردبیل پرداخت شد.

کد مطلب: ۸۲۲۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
۲۶ میلیارد تومان مستمری برای مددجویان بهزیستی اردبیل پرداخت شد

بهزاد ستاری در دیدار با امام جمعه سرعین اظهار داشت: سازمان بهزیستی در زمینه‌های پیشگیری از معلولیت‌ها اعم از شنوایی، بینایی و سایر موارد گام‌های موثری برداشته است به طوری که در رابطه با بینایی‌سنجی در سال گذشته 69 هزار کودک مورد ارزیابی قرار گرفته و 23 هزار نوزاد مورد سنجش شنوایی قرار گرفته است.

وی افزود: در امر آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان پایگاه سلامت اجتماعی ایجاد شده تا آسیب‌های منطقه شناسایی شده واز قابلیت و ظرفیت مسئولان منطقه و اهالی محله در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد: یکی از آسیب‌های مناطق روستایی ازدواج در سنین پایین است و وظیفه ما آگاهسازی مردم در امر ازدواج آسان بدون تشریفات و تجملات است نه ازدواج کورکورانه و بدون آشنایی و تحقیقات لازم که در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

ستاری در مورد پرداخت مستمری گفت: در سال گذشته شاهد جهش ویژه‌ای در این خصوص بوده و نزدیک 26 میلیارد تومان با عنایت دولت مستمری به معلولان و مددجویان پرداخت شده و این جهش سه برابر سال‌های گذشته است و شهریه دانشجویی جامعه هدف کاملا پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان سرعین 15 مهد کودک روستایی و شهری فعالیت دارند که اولا زمینه اشتغال برای عده‌ای فراهم شده و ثانیا حدود 400 کودک در مهدها از آموزش‌های لازم بهره‌مند هستند و در مناطق محروم و حاشیه شهر کودکان از یک وعده غذای گرم برخودار می‌شوند و فرزندان خانواده‌های نیازمند به صورت رایگان از خدمات مهدها استفاده کرده و شهریه آنها را بهزیستی پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار کرد: هدف ما در شهرستان سرعین افزایش مراکز مشاوره بخش غیردولتی و پایگاه‌های سلامت اجتماعی و مجتمع‌های خدمات بهزیستی در روستاهای بزرگ است تا از این طریق مردم از خدمات بهزیستی بهره‌مند شوند.

ستاری با بیان اینکه در مناطق روستایی شهرستان سرعین طرح C.B.R برگزار شده و حدود 200 نفر شناسایی شده و از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند، گفت: شهرستان سرعین توریستی است و باید برنامه مناسب‌سازی فضاهای شهری از قبیل ایجاد رمپ و آسانسور در اماکن عمومی به ویژه آب‌های معدنی برای تردد جانبان و معلولان انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار