استاندار فارس: نقش مدارس غیردولتی در پیشبرد اهداف تعلیم وتربیت غیر قابل انکار است

شیراز (پانا) - استاندار فارس مدارس غیر دولتی را به عنوان بازوان کمکی در کنار مدارس دولتی دانست که نقش اساسی در پیشبرد اهداف کلان تعلیم و تربیت دارند.

کد مطلب: ۸۲۲۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: نقش مدارس غیردولتی در پیشبرد اهداف تعلیم وتربیت غیر قابل انکار است

اسماعیل تبادار در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور مجتبی زینی وند؛ معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های گسترده آموزش و پرورش را تامین نمایند یکی از هدف‌ها و برنامه‌های سیاستگزاران بخش آموزشی کشور، توسعه مشارکت‌های مردمی در تاسیس، اداره و تامین هزینه‌های آموزشی و پرورشی است.
استاندار فارس اضافه کرد: مدارس چه دولتی، چه غیر دولتی و یا هر نوع دیگر، مکان مقدسی است که نقطه آغاز علم آموزی هر فردی در جامعه محسوب می شود که تنها هدف آن ارتقای سطح سواد دانش آموزان و همچنین تربیت و پرورش آنان در محیطی پاک و سالم است.
مهندس تبادار پرداختن به مسائل مدارس غیر دولتی را یکی از ارکان عمومی نظام آموزش و پرورش خواند و ابراز داشت: باید به نکاتی که لازمه پرداختن به مدارس دولتی و به خصوص غیر دولتی است نگاه عمیق تر شود و از مراکز علمی و پژوهشی که در این زمینه مرتبط و نقش آفرین هستند، استفاده شود.
نماینده عالی دولت در استان ضرورت پرداختن به مدارس غیر دولتی با توجه به ساز و کار و برنامه ای که برای کیفیت بخشی و مطلوبیت آموزشی و فرهنگی در آنها وجود دارد، از درجه اهمیت زیادی برخوردار است.
استاندار فارس تاکید کرد: مدارس غیر دولتی باید آسیب شناسی شود آیا منطبق با روال و سیاستهای مدارس دولتی در امر آموزش و پرورش عمل کرده آیا در این رابطه بر مدارس دولتی رجحان داشته و یا کاستی نسبت به مدارس دولتی در امر آموزش و پرورش وجود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار