مهارت آموزشی 37 درصد دانش آموزان کشور در هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش

شیراز (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون 37 درصد دانش آموزان کشور، در قالب 201 رشته مهارتی در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند .

کد مطلب: ۸۲۲۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مهارت آموزشی 37 درصد دانش آموزان کشور در هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش

سید مصطفی آذر کیش در شورای آموزش و پرورش استان فارس ، گفت: یکی از رویکردهای اصلی وزارت آموزش و پرورش ، مهارت آموزی است و هم اکنون 37 درصد دانش آموزان کشور، در قالب 201 رشته مهارتی در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند که این آمار در استان فارس نیز برابر با میانگین کشور می باشد.

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای پوشش 50 درصدی دانش آموزان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش، تا پایان برنامه ششم توسعه، افزود: یکی از ظرفیت های ویژه ای که می تواند در تحقق این مهم موثر باشد، بخش غیر دولتی و خصوصی است.

آذر کیش افزود: از جمله ظرفیت های موجود ، می توان به ظرفیت های بخش صنعت و معدن و تجارت ، کارخانجات و موسسات تولیدی و خدماتی اشاره کرد که می توانند با راه اندازی دفاتر همکاری در شهرک های صنعتی و ایجاد هنرستان های جوار کارخانه و فراهم کردن زمینه ورود دانش آموزان در محیط های واقعی کار در قالب برون سپاری ، به امر مهارت آموزی دانش آموزان کمک کنند.

وی گفت: با سرمایه گذاری بیشتر و ایجاد اشتغال بیشتر،می توان از میزان آسیب های اجتماعی نیز کاست و امید است با ایجاد مشوق های کارفرمایی، برای کسانی که در حوزه آموزش مهارتی با آموزش و پرورش مشارکت دارند،این اقدام گسترش یابد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز ضمن تقدیر از حمایت استاندار فارس از فعالیت های آموزش و پرورش ، گفت: کمبود شدید نیروی انسانی و منابع مالی در آموزش و پرورش و وجود ظرفیت های خوب در بخش خصوصی، ایجاب می کند تا نگاه ویژه ای به موضوع مدراس غیر دولتی داشته باشیم.

عبدالرسول احمدی گفت:افراد زیادی هستند که توانایی و تمایل سرمایه گذاری در این زمینه را دارند که لازمه جذب مشارکت آنها ، همکاری همه نهاد های مرتبط ، برای رفع موانع و محدودیت های راه اندازی این مدراس است.

وی ادامه داد: میانگین میزان مشارکت مدارس غیر دولتی در امر آموزش در سطح کشور 11 درصد است و این در حالی است که در فارس این میانگین نزدیک به 15 درصد می باشد ، به نحوی که در برخی از نواحی شیراز، بیش از 30 درصد دانش آموزان در مدراس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار