امام جمعه شهرستان شیروان :

آئین اختتامیه نخستین جشنواره استانی خط تحریری درشیروان برگزارگردید

بجنورد (پانا)-آئین اختتامیه نخستین جشنواره استانی خط تحریری با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی، هنری غدیر شیروان برگزارگردید.

کد مطلب: ۸۲۲۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد

امام جمعه شهرستان شیروان در این جشنواره با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و بیان اینکه خوشنویسی رزق و روزی انسان را فراوان می کند گفت: قلم بسیار مقدس است چرا که خداوند متعال در قرآن کریم به مرکب و قلم قسم یاد کرده است و هیچ چیزی جای کاغذ و قلم را نمی گیرد و با خط خوش است که می شود سخت ترین مفاهیم را به صورت زیبا و متعالی انتقال داد.
حجت الاسلام حسین کوثری با اشاره به روایتی در رابطه با اهمیت خوشنویسی افزود: الخط لسان الید، خط زبان دست، فکر، اندیشه و مترجم نهاد ما است و متاسفانه کتاب خواندن ها، خوب نوشتن ها نسبت به گذشته کم تر شده است و ما باید فرزندانمان را از کودکی آموزش بدهیم که آنان خط خوبی داشته باشند.
وی اظهار داشت: خوشنویسی، خوش کلامی، خوش اخلاقی، ورزش ( شنا، تیراندازی، اسب سواری ) موجب سلامتی جسم و سبک سازی روح آدمی است و کاهش آسیب های اجتماعی را نیز به دنبال دارد و اگر زمینه ها و فرصت های مفید را برای جوانان فراهم نکنیم دشمن آن را فراهم خواهد کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در اختتامیه این جشنواره گفت: هنر خوشنویسی در جامعه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در این جشنواره پیوند بین اداره ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و مدارس یک پیوند بسیار مبارکی در جهت مشارکت در کارهای فرهنگی و هنری است.
حسین فرخنده افزود: اگرچه نظام آموزشی به روی حافظه افراد نگاه ویژه ای باز کرده است اما انسان دارای قوه تخیل و تعقل نیز می باشد و باید به یک نسبت آن ها رشد کنند و انجام برنامه ها و فعالیت های مشارکتی و خلق آثار هنری در به کمال رسیدن افراد کمک بسیار شایانی می کند.
وی با بیان اینکه بالا بردن مهارت های هنری باعث تکامل و حسن اعتماد به نفس انسان می شود گفت: خوشنویسی پیوند با حکمت، معرفت و اخلاق اسلامی دارد و خط زیبا باعث می شود که سراغ منابع دینی، اسلامی و وحی برویم و اگر می خواهیم فعالیت های هنری در سطح شهرستان گسترش پیدا کند باید زمینه توسعه آن را در بین دانش آموزان فراهم کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه اظهار داشت: یکی از ویژگی های این جشنواره استانی برگزاری خودجوش آن توسط انجمن خوشنویسان شیروان است و یکی از بهترین جشنواره هایی است که پشت سر آن عشق، علاقه و وابستگی های هنری نهفته است.
دبیر برگزاری نخستین جشنواره استانی خط تحریری درشهرستان شیروان نیز در این آئین گفت: در رده سنی بزرگسالان محمد جوکار از فاروج، حسین ارجمندی از اسفراین، حمید صائب از شیروان رتبه های اول تا سوم و در رده سنی امید زیر 18 سال زهرا شفیق از شیروان، یونس رمضان زاده از فاروج مشترک رتبه دوم و هانیه صادقی از شیروان رتبه سوم را کسب نمودند.
وی افزود: در بخش مقطع ابتدایی ستوده حسینی از شیروان، انسیه بهرور از شیروان، ستاره یوسف زاده از بجنورد، مبین منصف از فاروج و آترین حسنی از شیروان نیز حائز رتبه اول تا پنج شدند.
علی رحیمی در بخش اقتصاد مقاومتی حمید رحمتی از شیروان، بخش نماز زکیه شفیق از شیروان، در بخش پیشکسوتان براتعلی پریشان و در بخش نمایشگاهی حجت عسکرزاده از گرمه، احمد احمدزاده از شیروان، عبدالهی از لاهیجان،شاددل از بجنورد، محمد رحیمی از شیروان، ایمان شادکام از مشهد، مهدی میرابی از جاجرم، فریبا علایی از اسفراین، صباغی از فاروج و شکرزاده از تبریز را به عنوان برگزیدگان این جشنواره اعلام نمود.
رحیمی افزود:این جشنواره با همکاری و مشارکت معاونت امور هنری اداره کل ارشاد اسلامی ، رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن های خوشنویسی و موسسه نهج البلاغه استان خراسان شمالی، فرمانداری، اداره آموزش و پرورش و معاونت دانشگاه آزاد اسلامی در امور مدارس سما، شهرداری و شورای اسلامی شهرستان شیروان برگزار گردید.
قرائت قرآن توسط خوشنویس و حافظ کل قرآن کریم حمید رحمتی، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی و کلیپ جشنواره، بیان خیرمقدم توسط زهره بابایی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان، تک نوازی تار، تک خوانی و تنبک نوازی توسط خوشنویس مجید غلامی، مهدی میرابی و محمد جواد میرابی،اهدای تندیس، دیپلم افتخار، تقدیرنامه و هدایای نقدی به منتخبین، مسئولین و عوامل اجرایی و همچنین برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده خوشنویسی از دیگر برنامه های این اختتامیه بود.
لازم به یادآوری است که بعد از شهرستان شیروان بیشترین آثار خوشنویسی از شهرستان های فاروج و مانه و سملقان به این جشنواره استانی ارسال شده بود.
خبرنگار افتخاری پانا: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار