آیین ساخت نخستین مدرسه اوتیسم یزد برگزار شد

یزد (پانا) - کار ساخت نخستین مدرسه اوتیسم از محل کمک های خیری روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان یزد در مرکز این استان آغاز شد.

کد مطلب: ۸۲۲۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آیین ساخت نخستین مدرسه اوتیسم یزد برگزار شد

مصطفی پایدار ، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان یزد در مراسم کلنگ زنی پروژه خیری اولین آموزشگاه ویژه دانش آموزان طیف اوتیسم استان یزد که با مشارکت " مهندس محمد زرکش" یاد بود مرحوم احمد زرکش برگزارشد؛ اظهار داشت: این آموزشگاه ویژه دانش آموزان طیف اوتیسم استان یزدمی باشد و در کشور نیز برای اولین بار است که آموزشگاهی با نیاز های ویژه این دانش آموزان احداث می شود.

پایدار افزود: آموزشگاه ویژه دانش آموزان طیف اوتیسم در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و زیر بنای 1900 متر مربع و هزینه ای بالغ بر 30 میلیارد ریال احداث می گردد و به دلیل حساسیت ها یی که کودکان اوتیسمی دارند در این ساختمان از طبقات استفاده نمی شود .

وی تصریح کرد: در استان یزد یک هزار و 235 مدرسه دولتی، 188 مدرسه غیر دولتی و 467 پیش دبستانی و 112 بزرگسال و 32 مدرسه استثنایی با 2400 دانش آموز در 7 گروه استثنایی مشغول به تحصیل هستند .

این مقام مسئول در پایان ضمن قدردانی از همت خیرین مدرسه ساز گفت: سعی و کوشش در امر مدرسه سازی یکی از ماندگارترین اعمال خیری است که به واسطه آن فرزندان ایران زمین به بالاترین جایگاه های علمی دنیا دست پیدا خواهند کرد.

اوتیسم، اختلال رشد عصبی در اعصاب مرکز است که در تحول و رشد مغز اختلال ایجاد و تعامل یا رفتار فرد را دچار اختلال می کند. مبتلایان به اوتیسم یا درخودماندگی نمی توانند با محیط پیرامون ارتباط برقرار کنند و دچار رفتارهای کلیشه ای و تکراری می شوند.
اوتیسم، اختلالی است که علت دقیق و مشخصی ندارد و مادام العمر است اما اگر به موقع تشخیص داده شود از شدت علائم آن کاسته می شود و فرد مبتلا می تواند به فعالیت های اجتماعی بازگردد.
هرچند علت دقیق اختلال اوتیسم مشخص نیست اما علل ژنتیکی ، محیطی و وجود سابقه اختلال یادگیری در خانواده بعنوان برخی علل ایجاد کننده آن مطرح شده که ثابت نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار