مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش: جشنواره جابربن حیان محلی برای بروز استعدادهای دانش آموزان ابتدایی است

تبریز (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش، جشنواره جابربن حیان را محلی برای بروز استعدادهای دانش آموزان ابتدایی  عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۲۲۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش: جشنواره جابربن حیان محلی برای بروز استعدادهای دانش آموزان ابتدایی است

مرتضی شکوهی در جلسه هماهنگی ستاد کشوری جشنواره جابربن حیان در باشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره جابربن حیان رتبه بندی و مقایسه دانش آموزان نیست و تعیین معیار ها نیز برای این است که داوران بر اساس آن بتوانند کار دانش آموزان را داوری کنند.

وی افزود: ترغیب دانش آموزان به پیگیری مسایل علمی، آشنایی آن ها با پروژه های علمی و بسط نگرش علمی دانش آموزان، تقویت حل مساله و رشد تفکر و خلاقیت از جمله اهدافی هستند که در جشنواره جابربن حیان دنبال می شوند و این رقابت ها محلی برای بروز استعدادهای دانش آموزان ابتدایی کشور است.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش آموزان در این جشنواره به صورت داوطلبانه شرکت می کنند و هیچ اجباری وجود ندارد و تاکید بر این است که دانش آموزان در مدارس بتوانند با روش های تحقیقاتی و علمی آشنا شوند.

شکوهی گفت: چند سال است که به دنبال بین المللی کردن این جشنواره و حضور مدارس خارجی از جمله کشورهای اسلامی در این جشنواره هستیم اما تا کنون این امر محقق نشده است و سال گذشته مدارس بین المللی و تطبیقی خودمان حضور داشتند ولی امسال به احتمال زیاد نخواهند بود.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره برگزاری هفتمین مرحله کشوری این جشنواره به میزبانی تبر یز گفت: بر اساس برخی هماهنگی های صورت گرفته جشنواره کشوری در اردوگاه الغدیر تبریز برگزار خواهد شد و زمان پیشنهادی هم 27 تا 29 مرداد ماه است ولی البته زمان و مکان هنوز قطعی نشده و امکان تغییر وجود دارد.

شکوهی بر شاداب سازی محیط اسکان و برگزاری نمایشگاه تاکید کرد و ادامه داد: تبریز ظرفیت و پتانسیل ها و نیروی انسانی خوبی برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره کشوری را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار