نوبخت اعلام کرد:‌ حمایت دولت تایلند از مواضع برجامی ایران

تهران (پانا)- به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنای بسیاری از نابرابری‌ها نظام بین‌الملل بی‌اخلاقی و رفتارهای خارج از هنجارهای مقبول بین‌المللی و عدم التزام به تعهدات پیشین است.

کد مطلب: ۸۲۲۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نوبخت اعلام کرد:‌ حمایت دولت تایلند از مواضع برجامی ایران

به گزارش سازمان برنامه و بودجه، محمدباقر نوبخت در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین اجلاس اسکاپ که با حضور نمایندگان ۶۶ کشور برگزار شد تاکید کرد: ‌مبنای بسیاری از نابرابری‌ها نظام بین‌الملل بی‌اخلاقی و رفتارهای خارج از هنجارهای مقبول بین‌المللی و عدم التزام به تعهدات پیشین است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در سخنرانی خود در این اجلاس تصریح کرد: فکر می‌کنم ما نمایندگان کشورهای منطقه‌ در این کمیسیون پراهمیت منطقه‌ای بیش از سایرین و به خوبی آگاهی داریم که برای مثال مسؤولیت خدشه به یک پیمان مهم بین‌المللی همانند «برجام» که پایبندی جمهوری اسلامی ایران به آن، ۱۰ بار مورد تأیید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفته، برعهده کیست؟

حمایت تایلند از مواضع برجامی ایران

همچنین نوبخت در جریان سفر خود به تایلند همچنین با پرایوت چان‌اوچا نخست وزیر این کشور دیدار و درباره روابط دو کشور گفتگو و تبادل‌نظر کرد.

نخست وزیر تایلند در این دیدار با بیان اینکه ایران به تعهدات خود در موضوع برجام به خوبی عمل کرده است، بر حمایت کشورش از مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوع برجام حمایت تاکید کرد.

وی همچین خواستار گسترش همه جانبه روابط بانکی و تجاری تهران - بانکوک شد و آمادگی خود را برای شرکت در اجلاس سران کشورهای آسیایی که در اکتبر سال جاری میلادی در ایران برگزار می شود اعلام کرد.

نوبخت نیز در این دیدار ضمن اشاره به ظرفتیهای تجاری و اقتصادی موجود میان دو کشور برای توسعه همکاری تهران - بانکوک، بر لزوم برگزاری شناسایی و تقویت این ظرفتیها تاکید کرد .

قدردانی معاون دبیرکل سازمان ملل از ایران

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این سفر همچنین با خانم شمشاد اختر معاون دبیر کل سازمان ملل و رییس کمیسیون اسکاپ نیز دیدار و درباره مسایلی از جمله اپدیم و موضوعات مورد بحث اجلاس هفتاد و چهار اسکاپ گفت و گو کرد.

نوبخت در این دیدار بر حمایت همه‌جانبه از استقرار و فعالیت دفتر اپدیم در ایران تاکید و تصریح کرد:‌ آماده بکارگیری ظرفیت‌های متنوع و گسترده ایران در مسیر توسعه فناوری محورو علمی و همچنین تاسیس شرکت‌های دانش بنیان به منظور مدیریت اطلاعات بلایا هستیم.

شمشاد اختر، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاشها و حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران برای استقرار و افتتاح مقر اپدیم در ایران بر تسریع در اقامات پیش رو تاکید کرد.

کشورهای عضو اسکاپ در اجلاس سالانه خود که در مقر سازمان ملل متحد در بانکوک در حال برگزاری است، موضوع توسعه پایدار با محوریت فقر و نابرابری در آسیا و اقیانوسیه را در دو سطح وزرای کشورهای عضو و کارشناسان بررسی می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار