«ماه مهربانی» در ابن سینا طلوع می کند

تهران (پانا) - مدیر فرهنگی هنری منطقه دو از شروع ویژه برنامه «ماه مهربانی» در ایام ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای ابن سینا خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۲۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
«ماه مهربانی» در ابن سینا طلوع می کند

به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه دو، سعید صدرائیان، مدیر فرهنگی هنری منطقه دو و رییس فرهنگسرای ابن سینا گفت: به عنوان یک مجموعه فرهنگی، هنری سعی داریم در «ماه مهربانی» به سهم خود فضایی مناسب برای روزه داران عزیز فراهم کنیم.

صدرائیان افزود، جلسات جزءخوانی قرآن به روال سالهای قبل در نمازخانه فرهنگسرا برگزار می شود و در آن هر روز یک جزء از قرآن کریم تلاوت می شود. او گفت: جشن سحرخیزان کوچک، ویژه دخترانی که امسال به سن تکلیف رسیده اند و در روزه گرفتن سال اولی هستند در ایام ماه مبارک در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه دو افزود: در بخش هنری سعی داریم حلاوت و شیرینی ماه مبارک را با برنامه های شاد و مفرح در کام شهروندان روزه دار دو چندان کنیم.

صدرائیان در تشریح این بخش گفت: از چهارشنبه 26 اردیبهشت که مصادف است با شب اول ماه مبارک تا 10 خرداد، مصادف با 15 رمضان که همزمان است با میلاد خجسته حضرت امام حسن مجتبی(ع) هر شب در دو سانس 21:30 و 23:30 اقوام مختلف چون کرد، لر، شمالی، خراسانی، شیرازی، جنوبی و... به اجرای موسیقی محلی و فولکلور می پردازند.

او افزود: شهروندان همچنین می توانند در طول برگزاری این برنامه از غرفه های اقوام ایرانی که در فرهنگسرای ابن سینا برپا هستند بازدید کنند.

صدرائیان ادامه داد: در طول برگزاری برنامه «ماه مهربانی» هفت قومی محلی اقدام به برپایی سیاه چادر و غرفه ارایه محصولات غذایی و فرهنگی نموده اند. شهروندان محترم و روزه دار می توانند هر روز ضمن بازدید از این غرفه ها، در لحظه افطار روزه خود را با غذاهای اقوام ایرانی باز کنند و از برنامه های فرهنگی هنری این غرفه ها استفاده کنند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه دو از برنامه نورافشانی و رصد ماه و ستارگان بعنوان دیگر برنامه های فرهنگسرای ابن سینا در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: شهروندانی که علاقه مند به مباحث نجوم و ستارگان هستند می توانند هر شب برای رصد ستارگان با تلسکوپ به فرهنگسرای ابن سینا بیایند. او افزود: در نظرم داریم با اجرای برنامه نورافشانی و سنج و دمامه زنی در این ایام، شادی هموطنان روزه دار را دوچندان کنیم.

صدرائیان در پایان گفت: ویژه برنامه «ماه مهربانی» هر روز از ساعت 16 در فرهنگسرای ابن سینا شروع و تا یک بامداد به شهروندان محترم و روزه دار خدمات فرهنگی و هنری ارایه می کند.

علاقه مندان می توانند برای شرکت در این برنامه به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس خیابان ایران زمین، فرهنگسرای ابن سینا مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 8-88366366 تماس حاصل فرمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار