طرح «ضیافت الهی» با حضور ۶۰ مبلغ در قم اجرایی می‌شود/ اجرای طرح افطاری ساده در ۲۰ بقعه

قم (پانا)- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: طرح «ضیافت الهی» با حضور ۶۰ نفر از مبلغان روحانی اوقاف در بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۲۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح «ضیافت الهی» با حضور ۶۰ مبلغ در قم اجرایی می‌شود/ اجرای طرح افطاری ساده در ۲۰ بقعه

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم امروز در نشست خبری طرح ضیافت الهی با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در آستانه ماه نزول قرآن و شب‌های قدر قرار داریم، رمضان ماه خداست و برای بندگان خوب خدا ماه آمرزش خواهد بود.
وی افزود: هر انسانی که کمترین درجه از ایمان را داشته باشد هم در رمضان به ضیافت الهی دعوت شده و هر کس ذره‌ای از ایمان را داشته باشد، در این ضیافت شرکت می‌کند چرا که روزه‌داری نشان‌دهنده ایمان است و رمضان، دوره‌ای تربیتی برای انسان‌های مومن به شمار می‌رود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه خداوند سازنده‌ترین دستورات را برای سازندگی انسان در ماه رمضان صادر کرده است گفت: لازم است همه بندگان مومن خدا، خود را برای این دوره تربیتی و سازنده آماده کنند.
وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و در جهت اجرای امینانه نیت‌های واقفان، طرح بزرگ «ضیافت الهی» را ویژه ماه رمضان در نظر گرفته است.
اسماعیلی مقدم با اشاره به حضور ۶۰ نفر از روحانیون مبلغ برای اجرای طرح ضیافت الهی سال ۱۳۹۷ عنوان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت، جلسات سخنرانی و بیان احکام شرعی، اقامه نماز جماعت، برگزاری مجالس احیای شب‌های قدر، مراسم میلاد امام حسن(ع) و رحلت بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری(س) و دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در قالب این طرح پیش‌بینی شده‌اند.
مدیرکل اوقاف استان قم به برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در ماه رمضان با حضور قاریان برجسته ملی و بین‌المللی در ۱۰ بقعه متبرکه قم اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر این محافل قرآنی گسترده‌ای با حضور قاریان سطح اول همراه با توزیع قرآن و نوسازی کتاب‌های قدیمی موجود در بقاع متبرکه، از دیگر طرح‌هایی است که اجرایی می‌شود.
وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های طرح ضیافت الهی، گستردن سفره‌های افطاری ساده در ۲۰ بقعه متبرکه استان قم است.
اسماعیلی مقدم با بیان اینکه برگزاری جلسات پاسخگویی به سوالات اعتقادی، مشاوره و ترویج فرهنگ وقف هم جزو برنامه‌های این طرح محسوب می‌شوند عنوان کرد: این برنامه‌ها در خیمه‌های معرفت و در کنار موارد دیگری همچون غرفه‌های عفاف و حجاب و کودک و نوجوان اجرایی خواهند شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ضمن تقدیر از اصحاب رسانه برای حضور همیشگی به منظور پوشش برنامه‌ها اوقاف خاطرنشان کرد: از جمله بقاع شاخص استان قم می‌توان به آستان مقدس امامزادگان علی بن جعفر(ع)، موسی مبرقع(ع)، ابراهیم(ع)، شاه سید علی(ع)، جعفر شهید(ع) و زینب خاتون(س) اشاره کرد که برنامه‌های گسترده‌ای ویژه ماه مبارک رمضان دارند.
وی در مورد تامین امنیت برنامه‌های طرح ضیافت الهی طی ماه رمضان گفت: در این زمینه تدابیر گسترده‌ای پیش‌بینی شده که از جمله آنها می‌توان به راه‌اندازی اکیپ‌های امنیتی، نصب دوربین‌های مداربسته در بسیاری از بقاع متبرکه، انعقاد تفاهم‌نامه با نیروی انتظامی برای مناسبت‌های ویژه، استفاده از توان نیروهای انتظامی، بکارگیری خادمان افتخاری و استفاده از توان مردمی هیئت امنای بقاع متبرکه، اقداماتی هستند که در این زمینه صورت گرفته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار