مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی :

مردم مالک اطلاعات موجود در دستگاه های اجرایی هستند

بیرجند(پانا) ـ مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان که به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: روابط عمومی دستگاه های اجرایی مسئولیتی بس بزرگ و خطیر بر عهده دارند و انعکاس خدمات و اقدامات دولت از جمله این مسئولیت ها است.

کد مطلب: ۸۲۲۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مردم مالک اطلاعات موجود در دستگاه های اجرایی هستند

عباسعلی بهاری ، به قانون انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات اشاره کرد و افزود: این قانون که در طی سه دولت در نظام جمهوری اسلامی تدوین ، تصویب و اجرایی و عملیاتی شد یکی از پیشرفته ترین قوانینی است که در آن خطاب قانون گذار بیشتر مسئولین و مدیران هستند نه مردم ؛ و دولت ، مجلس ، قوه قضائیه و بطور کلی تمام ارکان نظام از آن حمایت کرده و با جدیت تمام به دنبال اجرایی شدن آن هستند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری افزود: روابط عمومی ها همه در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید باید این قانون را جدی گرفته ودر جهت شفاف سازی امور اقدام کنند؛ چرا که این قانون باعث کاهش هزینه های نظارت شده و دولت را شفاف خواهد کرد و از رانت و فساد جلوگیری خواهد نمود.
وی با اشاره به اینکه مردم مالک اطلاعات موجود در دستگاه های اجرایی هستند و هر زمانی را که اراده کنند باید دستگاه ها آن را در اختیار مردم قرار دهند، افزود: اطلاعات اگر محرمانه و یاشخصی باشند امکان انتشار آنها وجود ندارد و دستگاه های نظارتی سطح محرمانه بودن اطلاعات را مشخص می کنند.
وی گفت: هر قانون و یا بخشنامه ای که حقی را برای گروه و یا اشخاصی ایجاد می کند باید شفاف در سیستم های اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی قرار داده شود تا مردم بتوانند از آن استفاده کرده و برنامه های خود را با اطلاعات دقیق و واقعی دستگاه ها تنظیم نمایند.
مدیر کل روابط عمومی استانداری ، گفت: تمام اطلاعاتی که به نوعی در دستگاه های اجرایی دارای اسنادی در سازمان ها است و شخصی ومحرمانه نیست باید در پایگاه های خبری وسایت های دستگاه ها بارگذاری شود و این اطلاعات شامل پاداش ، مزایا، مناقصه ها ،مزایده ها و اطلاعاتی خواهد شد که قابل انتشار باشد.
وی افزود: طی بخشنامه ای که معاون اول محترم رئیس جمهوری به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ نمودند باید پیام رسان های داخلی برای تمامی امور اداری مورد استفاده قرار گیرند و از پیام رسان های غیرمجاز استفاده نشود ، زیرا دولت تدبیر و امید دولتی قانون مدار می باشد و احترام به قانون را از وظایف خود می داند.
وی خاطر نشان ساخت: در آینده ای نزدیک نسبت به رصد دستگاه های اجرایی در خصوص بخش نامه فوق الذکر اقدام خواهد شد و مراتب به استحضار استاندار محترم خواهد رسید.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ، با اشاره به گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی ، اظهار داشت: پرفسور معتمدنژاد به عنوان پدر علم ارتباطات نوین ایران از مفاخر استان خراسان جنوبی است که یاد این بزرگان باید گرامی داشته شود که روابط عمومی ها در این بین نقش مهمی بر عهده دارند.
وی از شاعر پارسی گوی فارسی زبان حکیم ابوالقاسم فردوسی یاد کرد و افزود: زبان و ادبیات و رسانه ها مدیون این بزرگ مرد عرصه شعر و ادب هستند که با سی سال تلاش و کوشش زبان فارسی را زنده نگه داشت.
بهاری، با بیان اینکه حضور روابط عمومی ها در انتخابات سال گذشته قابل تقدیر بود، تصریح کرد: روابط عمومی ها باید در کنار هم برای معرفی خدمات و اقداماتی که در سطوح مختلف در دولت به انجام می رسد قرار گیرند و تیم های تخصصی را در حوزه های مختلف تشکیل داده و در این راستا تلاش کنند.
وی سال ۹۶ را سالی پرفراز و نشیب دانست و تصریح کرد: حضور ریاست محترم جمهوری در اولین روز این سال در استان بیانگر این بود که دولت هیچ زمانی تعطیل نیست و خدمت به مردم کندی و تعطیلی ندارد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ،با تاکید براینکه اگر روابط عمومی ها در انجام وظایف خود دچار ضعف شده و ضعیف عمل کنند همه باید نگران باشیم، ادامه داد: ما به عنوان یک خانواده بزرگ وظیفه داریم که همدیگر را در امور مربوطه کمک کنیم و اجازه ندهیم که با نگاه های بخشی و سازمانی خدمات دولت مغفول بماند و بخشی از خدمات نظام منعکس گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار