دوره آموزشی «آموزش خانواده» برای اولیا شاغل در شرکت برق آذربایجان غربی برگزار شد

ارومیه (پانا)- باهمکاری اداره کل آموزش و پرورش و شرکت توزیع برق استان، دوره آموزشی «آموزش خانواده» برای اولیا شاغل در شرکت برق استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۲۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دوره آموزشی «آموزش خانواده» برای اولیا شاغل در شرکت برق آذربایجان غربی  برگزار شد

دوره آموزشی «آموزش خانواده» برای اولیا شاغل در دستگاههای اجرایی با حضور رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان در محل سالن جلسات شرکت برق استان برگزار شد.

«قلی ابرازه» رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان در این دروه اظهار کرد: جایگاه ارزشمند خانواده برکسی پوشیده نیست و باشکوه ترین نماد آن را می توان در اهل بیت پیامبر (ص) سراغ گرفت.

وی با بیان اینکه خانواده ها اکنون آماج ویرانگریهای رنگارنگ پوچ و افسونگرانه ی دنیای نوین شده است؛ افزود: در عصر کنونی بعلت گستردگی حوزه های فرهنگی و اجتماعی و فرامرزی شدن روابط و تعاملات انسانی، خاناوده به عنوان یک نهاد اجتماعی پویا و کارآمد از این تغییرات در امان نمانده و بگونه ای شکاف بین نسلها را شاهد هستیم.

ابرازه خاطر نشان کرد: والدین باید توانایی و مهارتهای لازم برای برقراری ارتباط سازنده با فرزندان را داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به موارد کاربردی مهارتهای زندگی گفت: مهارت افزایش سلامت روانی و جسمانی مواردی همچون تقویت اعتماد به نفس، آشنایی با روشهای مقابله با فشارهای محیطی و روانی، کمک به تقویت و توسعه ارتباط دوستانه و مفید و ارتقاء سطح رفتارهای سالم را شامل می شود.

وی با تاکید بر لزوم پیشگیری از مشکلات رفتاری و روانی در بین دانش اموزان افزود: مصرف سیگار، بروز اختلالات روانی-اجتماعی، رفتارهای خشونت آمیز ، بی بندوباری و افت تحصیلی از جمله مشکلات رفتاری دانش اموزان است که اولیا باید روشهای پیشگیری و برخورد صحیح با این معضلات را فرا بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار