چهارمحال و بختیاری

ترویج المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای ، نشاط وآزادمنشی در پیکره مدارس

شهرکرد (پانا) -معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش در اختتامیه چهارمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای استان چهارمحال وبختیاری گفت: ما می خواهیم با ترویج المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای ، نشاط وآزادمنشی در پیکره مدارس حاکم شود

کد مطلب: ۸۲۲۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ترویج المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای ، نشاط وآزادمنشی در پیکره مدارس

" مهرزاد حمیدی" معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش، در اختتامیه چهارمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای استان چهارمحال وبختیاری که صبح امروز با حضور"حسین بابویی" رئیس فدراسیون ورزش مدارس کشور ، معاون سیاسی امنیتی استانداری ، مدیران کل استان وفرمانداران، پیش کسوتان ورزش استان و 3000دانش آموز دختر متوسطه اول در سالن شهدای گمنام مجموعه ورزشی شهداء شهرکرد برگزارشد ، اظهار داشت: ما می خواهیم با ترویج المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای ، نشاط وآزادمنشی در پیکره مدارس حاکم شود و فقر حرکتی وجسمانی و تنبلی و خمودگی از جامعه رخت بربندد.

حمیدی افزود: ما می خواهیم هر دانش آموز ایرانی یک ساعت ورزش برای خودش پیش بینی نماید که با توجه به زندگی صنعتی روزی یک ساعت پیاده روی و ورزش حرکتی داشته باشد.

وی افزود: با المپیاد‌های ورزش درون مدرسه‌‎ای ابعاد وجودی شخصیت‌های دانش‌آموزان در حوزه شناختی، اخلاق و در حوزه جسمانی متوازن شده چرا که دانش‌آموزان باید از یک جسم سالم، آمادگی جسمانی و روحی در حوزه اجتماعی برخوردار بوده و از توانایی‌های خود به نحو احسن استفاده کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید چهار میلیون و 800 هزار دانش‌آموز در المپیادهای ورزش دانش‌آموزی شرکت کردند و این امر موجب تشکیل پایه‌های تیم‌های مدرسه‌ای خواهد شد.

مهرزادحمیدی گفت: حدود چهارهزار دانش‌آموز در سطح استان در این المپیاد شرکت کردند و سعی بر ایجاد این باور است که در این طرح استعدادها شناخته شود و دانش‌آموزان به تیم‌های باشگاهی شناسانده شده و مسیر ترقی آن‌ها مشخص شود.

حمیدی تصریح کرد: با برگزاری این المپیادها کار تیمی، مسئولیت‌پذیری، نهضت داوطلبی، همکاری و تعامل، خوداتکایی و عزت نفس در دانش‌آموزان ترویج داده می‌شود.

گفتنی است در این مراسم از همکار فرهنگی خانم رجب پور فرزند شهید سرافراز «خداکرم رجب پور» کارشناس مسئول تربیت بدنی استان در سال 1365 که در عملیات کربلای 5 به مقام رفیع شهادت رسید،توسط مسئولین تجلیل شد. همچنین به مناطق آموزشی که در مسابقات ورزشی مرحله استانی در مجموع رشته ها موفق به کسب عنوان اول تا سوم شده بودند کاپ قهرمانی اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار