برگزاری دوره آموزشی مهارت های زندگی به همت بهزیستی استان مرکزی

اراک(پانا)- دوره آموزشی مهارت های زندگی با حضور بیش از 60 مددکار از سراسر استان مرکزی در محل سالن اجتماعات خانه معلم اراک به مدت 2 روز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۲۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزشی مهارت های زندگی به همت بهزیستی استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این دوره آموزشی گفت: مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار با آموزش تربیت مربی اجرا می شود و مربیان در این برنامه از میان مددکاران مراکز غیر دولتی انتخاب می شوند.

زهرا امینی ادامه داد: مددکاران در این طرح به مدت 6 ماه مهارت های لازم برای اشتغال آفرینی زنان سرپرست خانوار را فرا گرفته و پس از آن موظف می شوند که آموزش های فوق را در اختیار گروه هدف خود که شامل زنان سرپرست خانوار هستند، قرار دهند.

وی با تاکید بر موفقیت طرح های مربی محور بهزیستی بیان کرد: طرح های مربی محور معمولا از جمله طرح های موفق بوده چرا که با آموزش هایی که مربی فرا می گیرد دسترسی به جامعه هدف و تامین نیازهای آن ها نیز آسان تر می شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: در مبحث توانمندی زنان سرپرست خانوار اولویت سازمان بهزیستی، دو مساله آماده سازی شغلی و سپس واگذاری سرمایه اولیه است.

به گفته وی زنان سرپرست خانوار چند نقش را همزمان برعهده دارند و علاوه بر راهبری امور خانه و ایفا نقش مادری و پدری باید در تامین درآمد و حل و فصل امورات اعضای خانواده نیز نقش آفرینی کنند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: به سبب جایگاه اجتماعی زنان سرپرست خانوار مشکلات آنها باید در حوزه های مختلف ریشه ای حل شود.

امینی ابراز داشت: هدف اصلی از برگزاری این کارگاه بالا بردن سطح آگاهی گروه هدف در جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در راستای بهبود کیفیت زندگی خود و خانواده ایشان است.

وی ادامه داد: با عنایت به اهمیت و ضرورت شناخت نقش خانواده به عنوان اولین پایگاه اجتماعی و تاثیر گذار در شکل گیری و رشد شخصیت افراد و با هدف ارتقای آگاهی زنان سرپرست خانوار کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی ویژه بانوان سرپرست خانوار بهزیستی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار