موفقیت عکاسان تبریزی برای دومین سال متوالی

سمیه فرضی رتبه اول «تک‌عکس مستند» ایران را کسب کرد

تبریز (پانا)- – سمیه فرضی، عکاس جوان تبریزی در دومین مراسم اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران توانست رتبه اول بخش تک‌عکس مستند را از آن خود کند.

کد مطلب: ۸۲۲۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
سمیه فرضی رتبه اول «تک‌عکس مستند» ایران را کسب کرد

در مراسم اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران که به همت انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران برای دومین‌بار در خانه هنرمندان تهران برگزار شد، سمیه فرضی، عکاس جوان تبریزی توانست رتبه اول بخش «تک عکس مستند» را از آن خود کند.

فرضی درحالی این جایزه مهم را در تهران دریافت کرد که صبح آن نیز در هشتمین جشنواره ملی و بین‌المللی عکس فیروزه تبریز رتبه دوم بخش عکس موبایلی را کسب کرده بود.

سمیه فرضی متولد سال ۶۴ و کارمند شهرداری تبریز است. او فارغ‌التحصیل مهندسی عمران در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تبریز است و به تازگی عکاسی را شروع کرده است.

فرضی می‌گوید آموزش عکاسی را به طور جدی در نزد علی حامد حقدوست، عکاس بنام مستند کشور که پارسال همین جایزه را در همین جشنواره کسب کرده بود فراگرفته است.

او در گفتگو با خبرنگار پانا توضیح می‌دهد: «به هنر همیشه علاقه داشته‌ام اما مشغله درسی اجازه نمی‌داد که در حوزه مورد علاقه‌ام فعالیت کنم اما در سال‌های اخیر سعی کرده‌ام برای عکاسی وقت بگذارم».

فرضی مدت زمان آموزش مفیدش از حامد حقدوست را ۸ماه عنوان می‌کند و درباره استادش می‌گوید: «ایشان با دلسوزی تمام کنار من بودند و به من کمک کردند که در عکاسی موفق شوم و حالا جایزه‌ام را مدیون ایشان می‌دانم.»

او داشتن علاقه و جدیت را در کنار داشتن استادی خوب رمز موفقیت می‌داند و می‌گوید: «شاید رشته و کارم با عکاسی ظاهرا مرتبط نباشند اما واقعیت این است که من در محل کارم با افراد زیادی سر و کار دارم و همین ارتباط زیاد با آدم‌ها باعث می‌شود که در عکاسی مستند موفق‌تر عمل کنم.»

این عکاس جوان معتقد است که عکاس مستند باید یک شخصیت مردمی داشته باشد و علاقه خاصی به آدم‌ها بورزد؛ به بیانی دیگر عکاس مستند می‌بایست درد جامعه و مردم را درک و لمس کند و به همین خاطر است که عکاسی مستند جایگاه ویژه‌ای در بین شاخه‌های مختلف عکاسی دارد.

سمیه فرضی در نظر دارد در آینده حرفه‌ای‌اش از سوژه‌ها و موضوعاتی که در نظر دارد مجموعه عکس مستند تهیه کند و تلاشش در زندگی نیز افزایش دادن معلوماتش در حوزه‌های مختلف خواهد بود.

محمد بقال‌اصغری، دیگر عکاس جوان تبریزی نیز در همان مراسم اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران به عنوان نامزد نهایی بخش مجموعه‌عکس مستند انتخاب شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار