رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش خبر داد

تحصیل نزدیک به ۳۰ هزار هنرآموز در هنرستان‌های غیردولتی کشور

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در شیراز گفت که نزدیک به ۳۰ هزار هنرآموز در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش غیردولتی کشور تحصیل می‌کنند که نزدیک به هشتاد درصد از این تعداد پسر هستند.

کد مطلب: ۸۲۲۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل نزدیک به ۳۰ هزار هنرآموز در هنرستان‌های غیردولتی کشور

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، مجتبی زینی وند در سفر به استان فارس، ضمن بازدید از مجتمع آموزشی هنرستان فنی و حرفه‌ای غیر دولتی امیر کبیر شیراز، گفت: داشتن یک جامعه توسعه یافته و با قدرت علمی، اقتصادی و صنعتی بالا، مستلزم تربیت انسان‌هایی توانمند، خلاق، فکور، با مهارت و دارای توانمندی‌های علمی، فنی و حرفه‌ای بالا است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از برنامه‌های وزیر، توجه به مهارت آموزشی دانش‌آموزان و توانمند سازی آنها است و لازمه تحقق این موضوع، برنامه ریزی بهتر، برای توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و استفاده مطلوب از طرفیت این هنرستان‌ها در زمینه مهارت آموزی دانش آموزان در سایر مقاطع تحصیلی همچون متوسطه اول است.

زینی وند با اشاره به امکانات موجود در مجتمع آموزشی هنرستان فنی و حرفه‌ای غیر دولتی امیر کبیر شیراز گفت: تجلی سیاست وزیر آموزش و پرورش در زمینه توسعه مهارت آموزی ،در این مکان قابل مشاهده است که چگونه از فضای این مرکز، برای ایجاد کارگاه‌های مختلف در راستای کمک به مهارت آموزی دانش آموزان و ایجاد خلاقیت و نوآوری در آنها استفاده شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان مدارس غیر دولتی نیز مهارت آموزی دانش آموزان است، چنانچه در الگوی شهریه سال جاری این مدارس این مهم پیش بینی شده و هزینه‌ای برای فعالیت‌های تابستانه دانش آموزان برای کسب مهارت‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

زینی وند تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مدارس غیر دولتی را از مهمترین برنامه های حوزه کاری خود عنوان کرد و گفت: برای استفاده از ظرفیت های مدارس غیر دولتی در زمینه مهارت آموزی، برگزاری جشنواره‌ای با این موضوع نیز در دستورکار ما قرار دارد.

وی الگوی تعیین شهریه مدارس غیر دولتی را بر مبنای هزینه تمام شده این مدارس عنوان کرد و گفت: با توجه به عدم توان مالی بسیاری از دانش آموزان برای حضور در هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش غیر دولتی، و علاقمندی آنها برای حضور دراین مدارس به منظور کمک به این مدارس در جذب دانش آموزان با توان مالی کم، موضوع خرید خدمات در این هنرستان پیش بینی شده و در زمینه اعطای تسهیلات نیز اولویت خود را همین هنرستان‌ها قرار داده ایم.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ،با اشاره به راهکارهای حمایت از علاقمندان ایجاد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش غیر دولتی نیز، گفت: در این راستا و برای اولین بار مبلغی را در بودجه سنواتی صندوق حمایت و توسعه مدارس غیر دولتی پیش بینی کرده‌ایم که به پرداخت بخشی از بیمه همکاران شاغل در مدراس غیر دولتی اختصاص می‌یابد و اولویت ما در این زمینه نیز هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش و مناطق محروم است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی همچنین گفت: نزدیک به ۳۰ هزار هنرآموز در هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش غیردولتی کشور تحصیل می‌کنند که نزدیک به هشتاد درصد از این تعداد پسر هستند .

گفتنی است در این سفر سید مصطفی آذر کیش، مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش و رسول پاپایی، معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی این وزارت خانه، مجتبی زینی وند را همراهی کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار