رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

خیرین مدرسه ساز نقطه عطفی در زندگی دانش آموزان هستند

اهواز (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز نقطه عطفی در زندگی دانش آموزان هستند و ٥٠ درصد مدارس توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده اند.

کد مطلب: ۸۲۲۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
خیرین مدرسه ساز نقطه عطفی در زندگی دانش آموزان هستند

مهراله رخشانی‌مهر در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان با گرامیداشت مقام معلم و اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه فرهنگیان در هفته معلم گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که کلید توسعه آموزش است و برای داشتن کشوری توسعه یافته، باید دانش آموزانی خلاق و توسعه یافته پرورش داده شود.

وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز نقطه عطفی در زندگی دانش آموزان محسوب می شوند، افزود: ٥٠ درصد مدارس توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده و این فرهنگ ریشه دار ایثار به آیندگان نیز انتقال داده می شود.

رخشانی مهر قدمت قدیمی ترین مدرسه وقفی را مربوط به ١٧٠ پیش دانست و گفت: اگر تلاش کنیم که موضوع آموزش در مرحله اول اولویت های ما قرار بگیرد در سایر حوزه ها مشکلی نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر لزوم تبدیل کار خیر مدرسه سازی به یک فرهنگ عمومی گفت: این فعالیت خیرخواهانه باید به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

رخشانی همچنین خواستار توجه به محیط زیست در مدرسه سازی و ایجاد مدارس سبز، مدیریت مصرف آب، مکان یابی مناسب برای ساخت مدرسه و کاهش مدارس یک کلاسه و دو کلاسه شد و گفت: گاهی برخی مدارس در مناطقی ساخته می شوند که پس گذشت یکی دو سال خالی از دانش آموز شده و امکان استفاده از آنها وجود ندارد از این رو باید مدیریت برای مکان یابی ساخت مدارس به صورتی انجام شود که مدارس شبانه روزی جایگزین مدارس یک کلاسه و دو کلاسه شوند.

وی در عین با بیان اینکه در مدرسه سازی باید عمر مفید ساختمان یک مدرسه مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد، تصریح کرد: نباید نگران افزایش هزینه ها برای احداث ساختمان مدرسه باشیم مهم این است که عمر مفید بناها افزایش پیدا کند.

رخشانی همچنین یادآور شد: باید به نگهداری مدارس نیز توجه شود و لازم است که دانش آموزان آموزش های لازم را برای حفاظت و نگهداری از مدارس ببینند . در عین حال منابع مورد نیاز نیز برای نگهداری مدارس باید تخصیص داده شود.

در این مراسم از خیرین مدرسه ساز با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار