معاون سیاسی و اجتماعی استانداری قزوین:

رسانه ها،برنامه های فرهنگی و اجتماعی را از رسانه ها مطالبه کنند

قزوین (پانا) - معاون سیاسی و اجتماعی استانداری قزوین تاکید کرد:رسانه ها،برنامه های فرهنگی و اجتماعی را از رسانه ها مطالبه کنند.

کد مطلب: ۸۲۲۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
رسانه ها،برنامه های فرهنگی و اجتماعی را از رسانه ها مطالبه کنند

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ، علیرضا آشناگر در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قزوین افزود: به عنوان نمونه رسانه ها باید در مطالب و اخبار خود بر ضرورت افزایش برنامه های فرهنگی توسط شهرداری ها تاکید کنند چرا که شاهدیم در این حوزه آنچنان که باید و شایسته است،اقدام نمی شود.

این مسئول با بیان اینکه شهرداری ها 2 برابر دستگاه های اجرایی استان بودجه دارند،اضافه کرد: در هزینه کرد این اعتبارات بیشتر توجهات مربوط به امور عمرانی و ساخت و ساز است و برنامه های فرهنگی و اجتماعی سهم ناچیزی دارند.

وی اضافه کرد:انتظار می رود شهرداری ها همانطور که در حوزه عمرانی تلاش دارند در بخش تقویت نشاط اجتماعی و اوقات فراغت و ایجاد مجتمع های فرهنگی و هنری و ورزشی در محلات نیز همت گمارند که این مهم با برجسته سازی و مطالبه گری رسانه ها محقق می شود.

آشناگر ادامه داد: با تغییر نگرش در شوراهای شهر و شهرداری ها و توجه بیشتر آنها به مسایل فرهنگی و اجتماعی بدون شک آثار مثبتی در انتظار جامعه خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود از ایرنا به عنوان رسانه حرفه ای و با سابقه یاد کرد و گفت: اگرچه خبرگزاری جمهوری اسلامی یک مجموعه دولتی است اما به طور طبیعی نوع نگاه این رسانه به مسایل جامعه کلان و جامعه است که این مهم در فعالیت های خبری آن قابل لمس است.

آشناگر خاطرنشان کرد: مردم در مقایسه با دیگر رسانه ها نسبت به اخبار و مطالب ایرنا به عنوان رسانه رسمی ضریب اطمینان بالایی دارند.

وی اضافه کرد: فعالیت های این رسانه و بسیاری از گزارش های آن در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی می تواند جرقه ای برای از مدیران در ارتقای عملکرد خود و انجام بهتر وظایفشان باشد.

آشناگر ادامه داد: امروزه مسایل و معضل های اجتماعی مختلف زیادی از جمله طلاق، فقر، حاشیه نشینی یا مسایل اجتماعی و اخلاقی دیگر وجود دارند که باید ایرنا با هدف کمک به حل شان به طور جدی تری به آنها بپردازد.

وی، سرمایه اجتماعی را نیز از موضوعات مهمی ذکر کرد که باید در دستور کار رسانه ها قرار گیرد و گفت: در همین راستا برای تقویت سرمایه اجتماعی به دنبال گرد هم آوردن مجموعه ای از افراد صاحب نظر در قالب یک اتاق فکر هستیم.

آشناگر خاطرنشان کرد:در حوزه فرهنگ هم با توجه به پیشینه تمدنی قزوین، رسانه های استان باید کارهای تاثیرگذاری در معرفی آن انجام دهند.

وی همچنین گفت: خبرگزاری ایرنا همچنین باید برای پاسخگو کردن مسئولان تلاش جدی داشته و با نقد منصفانه نهاد قدرت به بهبود عملکرد مدیران دولت کمک کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نادیده گرفته شدن خدمات دولت از سوی برخی منتقدان، گفت: اکنون که برخی از رقبای سیاسی ما در دام طراحی شده از سوی دشمن افتاده و به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام و یا ناکارآمد جلوه دادن دولت هستند، دفاع جانانه و منطقی را از دولت نمی بینیم.

آشناگر بر حضور پررنگ رسانه ها در مسایل جامعه تاکید کرد و افزود: در غیاب رسانه ها است که فساد شکل می گیرد و اگر آنها حضور بیشتری داشته باشند بسیاری از مشکلات برطرف می شد که البته این یک جاده 2 طرفه است.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مسایل امروز کشور ناشی از سوء تفاهم ها است،افزود: ایرنا و سایر رسانه ها می توانند با تعمیم گفت و گو های سیاسی در جهت تقویت تعامل بین جناح های مختلف عمل کرده و این سوء تفاهم ها را مرتفع کند.

علی حیدر شاه حسینی، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارش عملکرد این رسانه، تعمیق و توجه رسانه ها به مسایل و مشکلات حوزه های فرهنگی و اجتماعی استان را با هدف کمک به حل آنها ضروری دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار