در سفر وزیر بهداشت به ژنو صورت می‌گیرد

تصویب سیزدهمین برنامه ۵ ساله سازمان جهانی بهداشت

تهران (پانا) - قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ژنو برای شرکت در هفتاد و یکمین مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت خبر دادو گفت وزیر بهداشت کشورمان در کنار سایر وزاری بهداشت شرکت کننده در این اجلاس، تصویب برنامه ۵ ساله سازمان جهانی بهداشت (GPW) را مورد بررسی قرار می دهند.

کد مطلب: ۸۲۲۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تصویب سیزدهمین برنامه ۵ ساله سازمان جهانی بهداشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محسن اسدی لاری با اشاره به این که برنامه GPW ، سیزدهمین برنامه ۵ ساله سازمان جهانی بهداشت است، افزود: این برنامه برای سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ تصویب خواهد شد و کشورها در این زمینه به تشریح برنامه ها و اقدامات خود در حوزه سلامت می پردازند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با بیان این که وزیر بهداشت یکی از اعضای کمیسیون جهانی مبارزه با بیماری های غیر واگیر است، گفت: از دیگر برنامه های مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت، بررسی گزارش مقدماتی این کمیسیون در مورد بیماری های غیر واگیر است که این گزارش در ۱۱ خرداد ماه سال جاری منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به این که در مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت، موضوعات دیگری مانند مدیریت بیماری های واگیر، ایجاد تسهیلات برای معلولان و موضوعات مرتبط با قوانین بین المللی سلامت مطرح خواهد شد، گفت: همچنین در حاشیه این اجلاس، وزرای بهداشت کشورهای جهان به همراه رییس سازمان جهانی بهداشت در مراسم فرهنگی ارتقاء سلامت شرکت خواهند کرد.

اسدی لاری در ادامه اظهار داشت: انتخاب مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت نیز در دستور کار برنامه سازمان بهداشت جهانی در اجلاس قرار دارد. این انتخابات که از نظر سیاسی حائز اهمیت است با حضور ۸ کاندیدا، روز شنبه ۱۹ می برابر با ۲۹ اردیبهشت برگزار می شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با اشاره به حضور وزیر بهداشت کشورمان در اجلاس ایدز در سفر به ژنو گفت: دکتر هاشمی در این اجلاس پیرامون تجربیات ایران در حوزه پیشگیری از بیماری ایدز به ایراد سخنرانی می پردازد. همچنین وزیر بهداشت در اجلاس جانبی مشارکت اجتماعی برای دستیابی به اهداف پوشش همگانی سلامت، که با مشارکت تایلند برگزار شده و به نام ایران ثبت شده، شرکت خواهد کرد و مقرر است در حاشیه برگزاری این اجلاس، دیدارهای متعددی در مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت با وزرای بهداشت کشورهای مختلف نیز انجام دهد.

دکتر اسدی لاری با اشاره به برگزاری جلسه همکاری وزرای بهداشت اکو در کنار برگزاری مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت، گفت: در این اجلاس که بعد از چندین سال احیا شده و با مشارکت کشورهای ترکیه، ایران و پاکستان برگزار می شود، پاکستان مدیریت این دور از اجلاس را بر عهده دارد. همچنین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها (نم) نیز در همین زمان، برگزار خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که ایران در این جلسات ضمن دفاع از مواضع اصولی خود، دستاوردهایی برای سلامت کشور داشته باشد .

شایان ذکر است اجلاس سالانه سازمان جهانی بهداشت از ۳۰ اردیبهشت ماه تا اول خرداد ماه سالجاری در ژنو برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار