قائم مقام مجری طرح تحول مالیاتی مطرح کرد:‌ مبارزه جدی با فرار مالیاتی در دستور کار نظام مالیاتی کشور

تهران (پانا) - قائم مقام مجری طرح تحول مالیاتی، رسیدن به عدالت مالیاتی و مبارزه جدی با فرار مالیاتی را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های نظام مالیاتی عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۲۲۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
قائم مقام مجری طرح تحول مالیاتی مطرح کرد:‌ مبارزه جدی با فرار مالیاتی در دستور کار نظام مالیاتی کشور

به گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، محمد ابراهیم طریقت، معاون توسعه مدیریت و منابع و قائم مقام مجری طرح تحول مالیاتی اظهار کرد: امروزه تحول در تمام عرصه‌ها یک نیاز و ضرورت است و سازمان امور مالیاتی نیز در راستای تحقق اهداف و ماموریت‏‌های خود با سیاست‎گذاری و برنامه‎ریزی موثر به سمت تحول همه جانبه پیش می‌رود که تحقق این امر با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید اطلاعاتی و سامانه‌های طرح جامع مالیاتی امکان‌پذیر است.

وی به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های طرح جامع در رسیدن به اهداف نظام مالیاتی اشاره کرد و افزود: کاهش هزینه‌های وصول، افزایش رضایت ذینفعان بویژه مودیان و تسیهل خدمات‌رسانی از عمده‌ترین مزیت‌های این طرح به شمار می‌رود.

طریقت با اشاره به اینکه تسهیل خدمات‌رسانی می‌تواند رضایت مودیان را ایجاد کند، گفت: تلاش می‌کنیم که با ارائه خدمات الکترونیکی مالیاتی، مودیان بتوانند با سرعت و با کمترین مراجعه به سازمان، امورات مالیاتی خود را انجام دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان همچنین به برنامه‌های راهبردی سازمان اشاره کرد و گفت: تلاش برای تبدیل شدن سازمان امور مالیاتی به دستگاه محبوب مردم و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های طرح جامع مالیاتی در جهت خدمت‏‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به مودیان از جمله مهمترین برنامه‌های راهبردی سازمان به شمار می‌رود.

وی در ادامه تاکید کرد: در چند سال اخیر، سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان بر رویکرد اعتمادآفرینی و مودی‌مداری استوار بوده و امسال نیز این رویکرد به شکل جدی‌تری دنبال خواهد شد؛ برای تحقق جلب اعتماد عمومی و محبوب شدن در نزد افکار عمومی، سازمان از همه توانمندی‌ها و داشته‌های خود بهره می‌گیرد که ارائه الکترونیکی فرایندهای مالیاتی و تسهیل در انجام امور مالیاتی می‌تواند نقش مهمی را در این خصوص ایفا نماید.

طریقت خاطرنشان کرد: رسیدن به عدالت مالیاتی و مبارزه جدی با فرار مالیاتی از اولویت‌های نظام مالیاتی است که سهم بسزایی در رضایتمندی مودیان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار