نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان کردستان : فعالیت صندوق ذخیره در راستای شکوفایی اقتصاد کشور و اشتغال زایی است

سنندج(پانا)-نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در کردستان در نشست معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی و کارشناسان تعاون استان گفت : فعالیت صندوق ذخیره در راستای شکوفایی اقتصاد کشور و اشتغال زایی است .

کد مطلب: ۸۲۲۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان کردستان :  فعالیت صندوق ذخیره در راستای شکوفایی اقتصاد کشور و اشتغال زایی است

حسین علی محمدی نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در کردستان در نشست مشترک معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی و کارشناسان تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد با اعلام این مطلب گفت : صندوق ذخیره فرهنگیان سهم به سزایی در راستای اشتغال زایی جوانان کشور داشته و این مایه مباهات برای اعضای صندوق است .

وی با اشاره به آغاز فعالیت شرکت فرآیند نوین استحکام سازه از شرکت های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور از تیرماه 96 ، ایجاد زمینه برای عضویت افراد جدید الورود ، استمرار عضویت افراد بازنشسته ، افزایش سرمایه اعضای شاغل و کارکنان شاغل غیر عضو را چهار محور فعالیت این شرکت عنوان کرد و گفت : این نشست به تصمیم کارگروه استانی به منظور ایجاد زمینه برای افزایش تعداد اعضای صندوق در استان و تشریح فعالیت های شرکت تشکیل شده است .

علی محمدی از تهیه پرسش نامه و نظر سنجی توسط شرکت فرآیند نوین استحکام سازه از طریق سامانه از فرهنگیان در خصوص برآورد نیازهای درخواستی آنان خبر داد و اظهار داشت : هدف از احصاء نظرات ، نیاز سنجی و توجه به مسایل رفاهی فرهنگیان عضو صندوق در حین خدمت است .

حسین علی محمدی هم چنین به سابقه فعالیت صندوق ذخیره نیز اشاره کرد و با بیان اینکه فعالیت صندوق از 23 سال گذشته آغاز شده است ، ارتقاء معیشت فرهنگیان را هدف راه اندازی صندوق عنوان کرد و گفت : بعد از تاسیس و آغاز فعالیت صندوق در دهه اول و شکل گیری ساختار آن ، صندوق در سایر بخش ها سرمایه گذاری کرد و سنوات بعد نیز در قالب فعالیت های جدید حوزه کار صندوق از جمله در بخش سرمایه گذاری ، بورس ، بیمه و.... گسترده شد .

وی افزود : در 8 سال گذشته نیز علاوه بر فعالیت های مذکور پروژه های بزرگ با مشارکت صندوق در سطح کشور آغاز شد و این فعالیت ها به شکوفایی اقتصاد کشور کمک کرد و هزاران نفر در این پروژه ها مشغول کار هستند و صندوق سهم بسزایی در اشتغال زایی جوانان کشور داشته است و از قطره قطره سرمایه گذاری صندوق ، امروز شاهد اشتغال جوانان هستیم .

مسئول نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سود آوری موسسه برای بازنشستگان گفت : تا سال 87 به صورت میانگین به هر بازنشسته مبلغ 5 میلون تومان پرداخت می شد و این مبلغ در سال 96 به 27 میلیون تومان رسیده است .

وی با بیان اینکه شرکت اقدام به ارسال فرم برای افزایش سهم اعضا به 3 ، 4 و 5 درصد نموده است، گفت : برای نخستین بار افزیش سهم الشرکه تا 5 درصد فراهم شده است و اعضای صندوق می توانند از این فرصت استفاده کنند و به ازای هر مبلغ سرمایه اعضا ، سهم دولت نیز پرداخت می شود .

علی محمدی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی این موضوع به فرهنگیان و تشویق آنان برای سرمایه گذاری ، شناسایی افراد جدید الورود و ارسال فرم برای عضویت و تحت پوشش قرار دادن آنان را از دیگری اقدامات شهرستانها و مناطق عنوان کرد .

مسئول نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان در استان در پایان گزارشی از عضویت فرهنگیان استان در صندوق ذخیره ارائه کرد و گفت : هم اکنون بیش از 72 درصد از فرهنگیان کردستانی عضو صندوق هستند که این تعداد نسبت به میانگین کشوری که 88 درصد می باشد پایین تر است و ضرورت دارد با همکاری مجموعه ، تعداد اعضای صندوق در استان افزایش یابد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار