مدیر عامل شرکت فرآیند نوین استحکام سازه وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان در سنندج : به فرهنگیان برای افزایش سهم الشرکه در صندوق ذخیره تا 5 درصد اصلاع رسانی شود

سنندج(پانا)-مدیر عامل شرکت فرآیند نوین استحکام سازه وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در نشست معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی و کارشناسان تعاون استان کردستان بر اطلاع رسانی افزایش سهم الشرکه فرهنگیان در صندوق ذخیره تا 5 درصد تاکید کرد .

کد مطلب: ۸۲۲۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر عامل شرکت فرآیند نوین استحکام سازه وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان در سنندج :   به فرهنگیان برای افزایش سهم الشرکه در صندوق ذخیره تا 5 درصد اصلاع رسانی شود

ناصر قاسمی مدیر عامل شرکت فرآیند نوین استحکام سازه وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان در سنندج در نشست مشترک معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی و کارشناسان تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد با اشاره به اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت : بر اساس اساسنامه موسسه ، اعضای صندوق می توانند تا 5 درصد از حقوق خود را به صورت ماهیانه به صندوق پرداخت کنند و دولت نیز برابر پرداختی ، سهم خود را واریز و در پایان بازنشستگی سرمایه فرد به وی پرداخت شود .

وی با بیان اینکه در گذشته و در اساسنامه صندوق به مسائل معیشتی و امور رفاهی فرهنگیان اشاره نشده است ، گفت : در همین راستا توسعه صندوق در سطح استانها در دستور کار قرار گرفت و به همین منظور نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان در استانها راه اندازی شد.

ناصر قاسمی با اشاره به عدم اطلاع کامل مدیران و فرهنگیان از فعالیت های صندوق ، راه اندازی نمایندگی صندوق در استانها را یکی از اقدامات پیش بینی شده بر شمرد و با بیان اینکه فعالیت های نمایندگی در قالب شرکت پیگیری می شود به تشریح وظایف آن پرداخت و تلاش برای جذب و نگهداشت اعضای صندوق و تامین منابع از اعضاء ، پیگیری اخذ سهم دولت و تامین منابع از دولت و خودکفایی و خودگردانی شرکت را سه وظیفه مهم آن بر شمرد و گفت : بحث های مرتبط به آموزش و پرورش به این شرکت واگذار شده است .

وی با اشاره به انتظار فرهنگیان برای اخذ تسهیلات از بانک سرمایه و با بیان اینکه بانک سرمایه ، بانک تجاری بوده و قرض الحسنه نیست و ساز و کار لازم را در این خصوص ندارد از تاسیس بانک فرهنگیان در آینده خبر داد و گفت : پیگیری راه اندازی بانک فرهنگیان به یکی از کمیسیون های مجلس شورای اسلامی واگذار شده است و در صورت تاسیس بانک فرهنگیان با دارا بودن ویژگی و شرایط لازم ، پاسخ گوی انتظارات فرهنگیان خواهد بود .

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه استراتژیک صندوق اشاره کرد و گفت : در همین راستا شرکت فرآیند نوین استحکام سازه وابسته به صندوق ذخیره برای خودکفایی و خودگردانی شرکت اقدام به تعریف کسب و کار مرتبط با فرهنگیان نموده که حاصل اش فقط سود نباشد و در همین راستا با تهیه پرسش نامه و نیاز سنجی ، نیازهای فرهنگیان احصاء و در حال عملیاتی شدن است و در این حوزه تمام نیاز های فرهنگیان از ریز و درشت استخراج و به مسئولین امر اطلاع رسانی شده است و این شرکت به نمایندگی از صندوق در حال پیگیری این موضوع است .

وی با بیان اینکه بعد از تکمیل نظر سنجی ، نیازهای رتبه بندی شده است ،اولین نیاز و درخواست فرهنگیان را رفع نیازهای درمانی از جمله داندان پزشکی عنوان کرد و گفت : هم اکنون اقدامات رفاهی و نیاز های فرهنگیان در دست پیگیری است و با توجه به درجه بندی و اولویت های اعلام شده ، برای حل آنها گام برداشته خواهد شد .

ناصر قاسمی هم چنین با اشاره به نام این شرکت - فرآیند نوین استحکام سازه وابسته به صندوق ذخیره - گفت : در نظر هست نام شرکت با مشارکت فرهنگیان تغییر کند لذا فرهنگیان علاقه مند می توانند با این تعاریف ، اسامی پیشنهادی خود را در این خصوص ارائه دهند و به قید قرعه به یک نفر جایزه نیز اهداء خواهد شد .

قاسمی یکی دیگری از اقدامات این شرکت را تشکیل کارگروه های استانی صندوق ذخیره فرهنگیان برای بهره گیری از پتانسیل های موجود عنوان کرد و اظهار داشت : هم اکنون بیش از 806 هزار نفر از فرهنگیان کشور عضو صندوق ذخیره هستند و این سرمایه بزرگی است و هیچ منبعی از این با اهمیت تر نیست و نقش کارگروه های استانی در این خصوص ویژه است .

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مسائل و حواشی پیش آمده برای صندوق و انتقادات وارده در حوزه فعالیت ها ، گفت : انتظار می رود انتقادات سازنده و بر اساس مطالعات و مستندات باشد و انتقادات ریشه باید همراه با راه حل باشد چرا که رسالت فرهنگیان نیز همین است .

مدیر عامل شرکت فرآیند نوین استحکام سازه وابسته به صندوق ذخیره هم چنین به تشریح وضعیت و مشارکت فرهنگیان در صندوق ذخیره به تفکیک استانی پرداخت و با بیان اینکه ضریب نفوذ استان کردستان و تعداد فرهنگیان عضو استان در صندوق جزو استانهای آخر می باشد ،گفت : تا کنون 71 درصد فرهنگیان استان عضو صندوق هستند و ضرورت دارد این رقم افزایش داشته و همکاران بیشتری عضویت داشته باشند .

وی با بیان اینکه در مقطعی سهم دولت در صندوق ذخیره پرداخت نشده است، گفت : از نظر حقوقی این موضوع در حال پیگیری است و تلاش می کنیم که همکاران سهم واریزی خود را بیشتر کنند چرا که در سال گذشته با پیگیری های صورت گرفته مقرر شد سهم واریز فرهنگیان تا 5 درصد افزایش یابد و انتظار می رود کردستان در این زمینه پیشتاز شود .

قاسمی با بیان اینکه افزایش سهم الشرکه به نفع فرهنگیان عضو خواهد بود بر اطلاع رسانی موضوع به فرهنگیان تاکید و تصریح کرد : تلاش مدیران صندوق بردن شرکت های زیر مجموعه صندوق به بورس و به روز شدن است و این یک قدم بزرگ و اقدامی در راستای شفافیت سازی است .

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه برنامه صندوق بنگاه داری نیست و موسسه برنامه محور و با پختگی در حال پیگیری برنامه های خود است خواستار تلاش برای عضویت بیشتر فرهنگیان و افزایش سهم الشرکه شد و تصریح کرد : در این خصوص لازم است اقدامات روشنگرانه صورت گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار