رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان

گلستان در سال جاری بالغ بر 140 هزار تن "کلزا" برداشت خواهد کرد

گرگان(پانا)-رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان این مطلب که پیش بینی می شود در سال جاری از سطح ۵۶ هزار هکتار اراضی کلزای استان ۱۴۰ هزار تن دانه کلزا بدست آید، اظهار کرد: امروز جشن شکرگزاری ما به مناسبت سه برابر شدن سطح کشت و انشالله سه برابر شدن تولیدمان می باشد.

کد مطلب: ۸۲۲۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
گلستان در سال جاری بالغ بر 140 هزار تن "کلزا" برداشت خواهد کرد

"مختار مهاجر" رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در مراسم جشن شکرگزاری برداشت کلزای استان گلستان گفت: کلزا گیاهی با مصارف خوراکی است که در شرایط مساعد دمایی و رطوبتی و در مناطق معتدل رشد می کند و یکی از با کیفیت ترین دانه های روغنی به شمار می رود.

وی افزود: امروز جشن شکرگزاری ما به مناسبت سه برابر شدن سطح کشت و انشالله سه برابر شدن تولیدمان خواهد بود."مهاجر" تنها راه مبارزه با علفهای هرز را تناوب زراعی دانست و گفت: کاهش مصرف و مصرف بهینه آب و مدیریت تغذیه گیاهی می تواند افزایش تولید را تضمین کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: محدودیت منابع آبی برای تولیدکننده و کشاورز ما نمی تواند عامل محدود کننده باشد.

وی افزود: امروز شکرگزاری ما در این است که به هم یادآوری کنیم که می توانیم جلوی هدر رفت و تبخیر آب را بگیریم و می توانیم افزایش تولید در واحد سطح را شاهد باشیم بدون اینکه منابع آبی و ذخایر آبی مان را از دست بدهیم.

ریس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اظهار کرد: اگر بخواهیم امانتدار خوبی برای آیندگان باشیم باید مدیریت منابع را به درستی انجام دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود از سطح ۵۶ هزار هکتار اراضی کلزای استان ۱۴۰ هزار تن دانه کلزا بدست آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار