معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: مدارس ابتدایی تا 13 خرداد ماه دایر هستند

تبریز (پانا) -  معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برقراری مدارس دوره ابتدایی برابر برنامه درس ملی مدارس تا 13 خرداد ماه خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۲۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: مدارس ابتدایی تا 13 خرداد ماه دایر هستند

فریده حقایی در جلسه آموزشی و توجیهی کارشناسان آموزش ابتدایی، پیش دبستانی و گروه های آموزشی نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی در سالن اجلاس باشگاه فرهنگیان استان با اشاره به برنامه تدبیر اظهار کرد: از سال تحصیلی جدید برنامه تعالی مدیریت اجرا نمی شود و به جای آن برنامه تدبیر در تمامی مدارس اعم از دولتی، غیر دولتی، شهری و روستایی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به تعطیلی های مدارس در زمستان به دلیل آلودگی هوا گفت: برابر برنامه درس ملی ساعت آموزشی برای مقطع ابتدایی 925 ساعت در یک سال تحصیلی است که معادل 37 آموزشی می باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به تعطیلی های مکرر در زمستان موظف به جبران ساعات آموزشی هستیم و لذا تمامی مدارس ابتدایی تا 13 خردادماه دایر هستند.

حقایی اضافه کرد: برخی مناطق از فضای آموزشی مدارس ابتدایی برای برگزاری امتحانات مقطع دبیرستان استفاده می کنند و برای همین زودتر از موعد مدارس ابتدایی را تعطیل می کنند و با این امر به شدت مخالف هستیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده حوزه ابتدایی کمبود آموزگار در مدارس و نیروی انسانی در بخش معاونت ابتدایی در ادارات مناطق است لذا باید از انتقال نیرو ی انسانی به اداره کل جلوگیری شود و هرگونه نقل و انتقال حساب شده باشد و برای هر انتقال باید نخست جایگزین تعیین شود و سپس اقدام شود.

3202 دانش آموز ابتدایی تکرار پایه داشتند

وی گفت: با توجه به این که نحوه ارزشیابی در مقطع ابتدایی توصیفی و کیفی است برخی فکر می کنند که در این مقطع مردودی نداریم ولی باید بگویم که سال تحصیلی گذشته در استان برای 3 هزار و 202 دانش آموز ابتدایی تکرار پایه داشتیم.

برگزاری آزمون برای ثبت نام غیرقانونی است

حقایی با اشاره به فرایند ثبت نام دانش آموزان گفت: به هیچ وجه و هیچ مدرسه ای حتی مدارس غیردولتی مجوز ندارند تا برای ثبت نام دانش آموزان از آن ها آزمون بگیرند و یا با دانش آموز مصاحبه کنند چون که مشخص نیست این مصاحبه ها استاندارد هستند یا نه.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: صدور مجوز برای تاسیس مدارس غیردولتی و تایید محتوای آموزشی فقط برعهده آموزش و پرورش است و هیچ ارگان و یا سازمان دیگری مجوز این کار را ندارد و البته نهادهای دیگر می توانند به صورت حقوقی به تاسیس مدارس اقدام کنند ولی تعیین محتوای آموزش فقط توسط آموزش و پرورش باید انجام گیرد.

حقایی گفت: حذف آزمون های وردوی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در دوره ابتدایی کاملا درست و کارشناسی شده است و تاکید ما هم بر این امر است.

وی در خصوص آزمون های هماهنگ پایه ششم ابتدایی گفت: این ازمون همانند سایر آزمون های طول سال تحصیلی باید به دور ازاضطراب و استرس برگزار شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار