روابط عمومی پل ارتباطی دو سویه میان مردم و مسئولین است

مشهد (پانا)- مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان در گردهمایی کارشناسان روابط عمومی ادارات آموزش و پرورش :روابط عمومی پل ارتباطی دو سویه میان مردم و مسئولین است .

کد مطلب: ۸۲۲۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
روابط عمومی پل ارتباطی دو سویه میان مردم و مسئولین است

علی سعیدی مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان در جمع کارشناسان روابط عمومی ادارات آموزش و پرورش عنوان کرد :از مهمترین تعاریفی که میتوان در خصوص روابط عمومی ها به کاربرد، روابط عمومی پل ارتباطی میان مردم و مسئولین است که از مهمترین خصوصیات آن دو سویه و دوطرفه بودن آن است.

وی ادامه داد:برای اینکه ارتباط دوسویه ایجاد شود می بایست ارتباط مسئولین با مردم و بلعکس ایجاد شود که در بخش اول که ارتباط مسئولین با مردم است با اطلاع رسانی و اخبار است به خوبی انجام می پذیرد، اما ارتباط بین مردم و مسئولین که سوی دیگر این ارتباط است، کمتر به آن توجه شده که باید تقویت شود.

سعیدی با تاکید بر لزوم توجه و شناسایی جامعه مخاطب آموزش و پرورش افزود :در حوزه پژواک و درخواست نقطه نظرات مردم باید مورد توجه قرار گیرد که لازمه این کار مخاطب پژوهی است و در حوزه روابط عمومی به عنوان متولی ارتباطات برون سازمانی باید تلاش بیشتری در این خصوص شود،در همین راستا یکی ازمواردی که با توجه به شرایط کنونی کشور باید تقویت شود ایجاد واحدی به نام مخاطب پژوهی است که افکار، انتقادات،خواست و صدای مردم را به گوش مسئولین برساند تا اگر نیاز به اصلاح فرایند ها است این کار انجام پذیرد و اگر مردم اطلاعات دقیقی ندارند و با اشراف کامل به موضوع در راستای پاسخگویی و اقناع مردم اقدام شود.

مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد :یکی دیگر از مواردی که در حوزه روابط عمومی باید مورد توجه قرار گیرد روابط عمومی بحران است، به گونه ای که اگر اتفاق و حادثه ای رخ می دهد روابط عمومی ها بتوانند با آمادگی لازم برای اقناع جامعه، پاسخ دادن به نسبت های ناروا و اطلاعات غلط را داشته باشد.

سعیدی استفاده از ظرفیت رسانه ها را بسیار مهم دانست و بیان داشت : روابط عمومی و رسانه ها کانون مهم نظام اطلاع رسانی هستند و هرچه روابط عمومی ها ارتباط قوی تری با رسانه ها داشته باشند قطعا در زمان هایی که نیاز داشته باشیم از ظرفیت رسانه استفاده کنیم شاهد حضور موثرتری خواهیم بود.

وی در پایان مدیریت بحران رسانه را یکی از مهم ترین وظایف روابط عمومی خواند و ادامه داد:یکی دیگر از مواردی که میتوان پژواک صدای مردم را جلوتر از اینکه ایجاد بحران کنند و به عنوان مطالبه عمومی مطرح شود ایجاد شورای مشورتی با رسانه ها است به گونه ای که با ایجاد یک ارتباط فرا تعاملی با رسانه ها به صجبت ها و نقطه نظرات آنها گوش داد که این خود به ایجاد حسن نیت بین رسانه ها و سازمان ها کمک می کند که البته امروز شاهد این موضوع در اداره روابط عمومی استان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار