ظریف پس از دیدار با تروئیکای اروپا: در چند هفته آینده خواهیم دیدکه توافق های امروز چقدر عملی خواهد بود

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان پس از پایان نشست با سه همتای اروپایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپااین جلسه را مفید دانست و آن را «یک شروع خوب» توصیف کرد.

کد مطلب: ۸۲۲۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ظریف پس از دیدار با تروئیکای اروپا: در چند هفته آینده خواهیم دیدکه توافق های امروز چقدر عملی خواهد بود

محمدجواد ظریف گفت: «ما مسیر (گفت و گو ) را آغاز کرده‌ایم و من فکر می کنم در مسیر درستی هستیم. اقدامات زیادی هست که باید در هفته‌های آینده انجام دهیم و من فکر می‌کنم که این یک شروع خوب بود.»

وی ادامه داد: «جلسه مفیدی بود، بحث های خوبی درباره ضررورت ارائه اطمینان و تضمین به ایران شد که مفاد برجام به خصوص مواردی که ایران از آنها منتفع بوده است با توجه به اینکه ایران به تعهدات خود عمل کند، به صورت کامل اجرا شود.»

ظریف گفت: «خانم موگرینی درباره این جلسه بیانیه‌ای را قرائت خواهند کرد. در مورد کارهایی که قرار است در هفته‌های آینده صورت بگیرد. توافق سیاسی برای این کارها صورت گرفته است. حرکت مناسبی آغاز شده است و امیدوارم که این حرکت به نتیجه برسد. ما زمان زیادی نداریم و در چند هفته آینده خواهیم دید که اقداماتی که امروز توافق کردیم انجام شود در عمل چقدر می تواند پیش برود.»

وزیر امور خارجه تصریح کرد: «همه طرف‌های اروپایی بر تعهد خود تأکید کردند که این کار را انجام دهند و ما هم با آنها در این چند هفته آینده کار خواهیم کرد که این تضمین‌ها به وقوع بپیوندد.»

ظریف خاطرنشان کرد: «جلسه آتی جلسه کمیسیون مشترک است که به درخواست ایران هفته آینده در سطج مدیران تشکیل می‌شود. برای وزیران هم پیش‌بینی شده است که جلسه در زمان مناسب برگزار شود و همین طور جلسه‌های کارشناسی از روزهای آینده به صورت فشرده تسکیل خواهد شد.»

وی درباره واکنش غرب به تضمین برای ادامه برجام گفت: «ما گفتیم که باید حقوق ایران تضمین شود آنها هم تلاش خود را خواهند کرد.»

ظریف در واکنش به تحریم رئیس بانک مرکزی از سوی آمریکا گفت: «مثل بقیه اقدامات آمریکا غیر قانونی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار