مدیریت در مصرف انرژی برق

رشت(پانا)-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با تاکید بر مدیریت مصرف انرژی برق، گفت: مدیریت در مصرف برق به معنای عدم استفاده نیست بلکه به معنای استفاده بهینه از انرژی برق است.

کد مطلب: ۸۲۱۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت در مصرف انرژی برق

مهندس جمشید طالبی امروز در همایش نقش بسیج در مدیریت مصرف انرژی که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد، اظهار کرد: گیلان 2 و نیم میلیون نفر جمعیت دارد که 2 هزار و 557 روستای استان برقدار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان افزود: کل طول شبکه توزیع برق ما بیش از 28 هزار کیلومتر است و حدود 19 هزار پست برق و یک میلیون و 394 هزار مشترک برق داریم.

طالبی با بیان اینکه تابستان، فصل پیک مصرف برق در گیلان است، گفت: پیک بار برق ما هزار و 272 مگاوات بود، در حالیکه هزار و 440 مگاوات نیاز مصرفی ماست.

وی ادامه داد: اوج مصرف برق در گیلان در ساعات 12 الی 17 و 20الی 24 است که در صورت عدم استفاده بهینه از انرژی الکتریکی با کمبود انرژی و خاموشی مواجه می‌شویم در چنین شرایطی راهی جز مدیریت در مصرف برق نداریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با تاکید بر مدیریت مصرف انرژی برق، گفت: مدیریت در مصرف برق به معنای عدم استفاده نیست بلکه به معنای استفاده بهینه از انرژی برق است؛ مدیریت در مصرف انرژی الکتریکی عبارتند از استفاده بهینه و به جا از انرژی الکتریکی که ضمن کاهش در مصرف انرژی الکتریکی، رفاه نیز کاهش نیابد.

طالبی با اشاره به منافع مدیریت در مصرف برق، تصریح کرد: کاهش آلودگی محیط زیست، صرفه جویی در منافع ملی، جلب رضایت مشترکین، تامین به موقع تقاضای برق، کاهش هزینه‌ها، ارتقای کیفیت سرویس، حفظ و بهبود رفاه اجتماعی، ارتقای بهره وری از مزایای مصرف بهینه برق است.

وی با تاکید بر بهینه سازی مصرف انرژی در ادارات، گفت: بهینه سازی مصرف انرژی در ادارات با استفاده از لامپ‌های کم مصرف و هوشمندسازی میسر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار