رئیس سازمان نظام پرستاری خبر داد

توقف طرح تربیت پرستار بیمارستانی

تهران (پانا) - رئیس کل سازمان نظام پرستاری، از توافق با وزارت بهداشت برای توقف طرح موسوم به «توسعه همکاری بیمارستان‌ها با دانشکده‌های پرستاری» خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۱۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
توقف طرح تربیت پرستار بیمارستانی

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، اصغر دالوندی به جلسه روز گذشته سازمان نظام پرستاری با حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در این جلسه، پس از بحث و بررسی‌های مختلف در ارتباط با اجرای طرح توسعه همکاری بیمارستان‌ها با دانشکده‌های پرستاری در آموزش دانشجویان، طرح متوقف شد و از این پس پذیرش دانشجویان صرفا از طریق کنکور سراسری انجام می گیرد.

وی در تشریح دلایل ناکارآمدی این طرح افزود: وجود کد دوم در دفترچه‌های کنکور، اخذ شهریه از سوی بعضی از دانشگاه ها، سرگردانی دانشجویان و خانواده آنها به دلیل نبود شفافیت و اطلاع‌رسانی در دفترچه‌های کنکور، ایجاد نارضایتی در جامعه پرستاری، بی‌اعتمادی و دلسردی در دانشجویان پرستاری، نبود امکان بورسیه شدن دانشجویان از سوی بیمارستان های متقاضی و جذب نشدن هیئت علمی بالینی وعده داده شده در طرح از جمله دلایل ناکارآیی این طرح بوده است که در این جلسه به آنها پرداخته شد.

دالوندی با تاکید بر نتایج بازدید از بیمارستان‌های متقاضی اجرای طرح تصریح کرد: در این بازدیدها که اعضای بورد و اعضای کمیته منتخب انجام دادند ، نتایج ارزشیابی مشخص کرد که اکثر این بیمارستان‌ها فاقد شرایط و امکانات آموزشی برای این همکاران بوده‌اند.

وی ادامه داد: در نهایت مقرر شد، از سال آینده ظرفیت پذیرش دانشجویان پرستاری صرفا از طریق کنکور سراسری و اختصاص یک کد به هر دانشکده همانند پذیرش سابق انجام شود.

دالوندی گفت: بر اساس تصمیمات جلسه امروز، هر بیمارستان متقاضی که خواستار بورسیه دانشجویان و جذب بعدی آنهاست، می‌تواند از بین دانشجویان پذیرفته‌شده دانشکده‌ها، تعدادی را براساس معیارها و شاخص‌های مورد نظر خود بورسیه کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری، افزود: طبق آیین‌نامه توافقی بنا بود که از محل این طرح ۵۰۰ دانشجو به ظرفیت کلی دانشکده‌های پرستاری اضافه شود اما سازمان سنجش همانند سال‌های گذشته حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد به ظرفیت اعلامی دانشکده‌ها افزوده و جمعا حدود ۹۰۰ نفر به ظرفیت کل دانشکده افزوده است بنابراین ضرورتی به ادامه این طرح برای پذیرش ۵۰۰ دانشجو وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار