سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان:

سند تحول بنیادین باید گفتمان ملی و غالب در آموزش و پرورش باشد

کرمان(پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان، گفت: سند تحول بنیادین باید گفتمان ملی و غالب در آموزش و پرورش باشد.

کد مطلب: ۸۲۱۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین باید گفتمان ملی و غالب در آموزش و پرورش باشد

حمیدرضا دعاگویی در این اجلاس، خاطر نشان کرد: سند تحول بنیادین چراغ راه فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش است و باید به یک گفتمان ملی غالب تبدیل شود تا یک میثاق درون سازمانی باشد.

وی از تفویض اختیار به عنوان یکی از سیاست های مهم و اساسی وزیر آموزش و پرورش نام برد و افزود: سند تحول بنیاد هم تفویض اختیار را در بر دارد.

دعاگویی با بیان اینکه مدرسه محوری کلید واژه اصلی سند تحول بنیادین است، اظهار کرد: مدرسه کانون اصلی تربیت است و باید تمامی این برنامه ها و فعالیت ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، خاطر نشان کرد: مدرسه رکن و زیرساخت تمامی برنامه های آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است.

حمیدرضا دعاگویی از رویکرد فرهنگی، کاهش تمرکز و تفویض اختیار و مشارکت پذیری به عنوان روح سند تحول بنیادین نام برد و گفت: رویکرد فرهنگی_تربیتی رویکرد اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم است.

وی با تکیه بر برنامه های ملی، بومی و منطقه ای مناسب با فرهنگ شهرستان ها و مناطق استان در راستای تقویت هویت ملی دانش آموزان تاکید کرد.

دعاگویی بر مدرسه محوری و کیفیت بخشی به امر مدیریت آموزشگاهی در ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان نیز تاکید کرد.

برپایه این گزارش اجلاس روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان با حضور حمیدرضا دعاگویی سرپرست آموزش و پرورش استان، معاونان و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه ستادی در سالن کنفرانس مجموعه خدماتی و رفاهی فرهنگیان کرمان در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار