رئیس کل دادگستری استان کرمان: 307 مددجوی جرائم غیر عمد استان کرمان در انتظار رهایی

کرمان (پانا) - رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در مجموع 307 نفر مددجوی جرائم غیرعمد در زندان های سراسر استان در حال تحمل کیفر حبس هستند که می توانند مشمول کمک های ستاد مردمی دیه استان کرمان قرار گیرند و برای آزادی این زندانیان ۶ میلیارد تومان نیاز است.

کد مطلب: ۸۲۱۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل دادگستری استان کرمان: 307 مددجوی جرائم غیر عمد استان کرمان در انتظار رهایی

یدالله موحد در دیدار اعضای نمایندگی ستاد دیه استان با استاندار کرمان بیان کرد: وقتی فردی به‌ واسطه ارتکاب جرمی محکوم به حبس می‌شود، چند مجموعه همراه با آن فرد مجرم محکوم می‌شوند، ابتدا حاکمیت محکوم می‌شود، این شخص را نگه دارد و هزینه‌های نگهداری وی را پرداخت کند.

وی ادامه داد: خانوده زندانی به آسیب‌های مادی و معنوی ناشی از عدم حضور سرپرست خانواده محکوم می‌شود و این منجر افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

رییس هیات امنای ستاد دیه استان با بیان اینکه مجازات رایج در نظام های قضایی دنیا و کشور ما، مجازات حبس است، گفت: بعضی جرائم غیرعمد در اثر بی‌احتیاطی مانند حوادث ناشی از تصادفات و یا ورشکستگی حادث می شوند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه ستاد دیه کشور توسط شهید لاجوردی برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد بنا شده است،گفت: تا با کمک خیرین، محکومان جرائم غیرعمد از زندان آزاد شوند و تا اکنون بالغ بر 100 هزار نفر در کشور توسط ستاد دیه آزاد شدند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 944 نفر از بدو تاسیس ستاد دیه استان تاکنون آزاد شدند، بیان کرد: در سال گذشته 330 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان کرمان آزاد شدند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اظهار داشت: در فرآیند رسیدگی به محکومان آزاد شده تعداد ۶۶۷ زندانی بدون پرداخت حتی یک ریال از بند استخلاص یافته و به آغوش جامعه بازگشته‌اند که این نهایت همیاری و همکاری اولیاءدم و شاکیان را در امر حبس‌زدایی می‌رساند.

رییس هیات امنای ستاد دیه استان با اشاره به اینکه سال گذشته 23 جشن گلریزان در سراسر استان کرمان برگزار شد و جشن های 11 شهرستان به‌صورت پخش مستقیم از شبکه استانی مرکز استان پخش شد، خاطر نشان کرد: خیرین دو میلیارد تومان متعهد به پرداخت کمک شدند که حدود 1.5 میلیارد تومان آن وصول شده است.

وی با بیان اینکه 546 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان نیز به مبلغ 106 میلیارد ریال از طریق پرداخت دیه با تسهیلات دولتی آزاد شدند گفت: صندوق تامین خسارات بدنی نیز به آزادی افرادی که از طریق تصادف دچار سانحه می‌شوند کمک می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: 189 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان از طریق صندوق تامین خسارت‌های بدنی و با اعتبار 14 میلیارد تومان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان در پیش است و جشن‌های گلریزان در سراسر استان برگزار می‌شود گفت: تقاضا داریم تا فرمانداران همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند و خیران استان به مشارکت در آزادی سازی زندانیان جرائم غیرعمد سوق داده شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار