مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان مطرح کرد: تاکید بر توسعه ثبت رسمی

کرمان (پانا) - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در گردهمایی اعضای شورای اداری و شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان بافت بر توسعه ثبت رسمی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۲۱۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان مطرح کرد: تاکید بر توسعه ثبت رسمی

رضا طالبی زاده در حاشیه سفر به شهرستان بافت، در گردهمایی اعضای شورای اداری و شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان که با حضور فرماندار، امام جمعه و نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید؛ بر توسعه ثبت رسمی و اجتناب از خرید و فروش املاک و مستغلات با قولنامه های دستی تاکید کرد.

وی ضمن بیان مزایای اسناد رسمی در برابر اسناد عادی، ادامه داد: با تدابیر مدیریتی دقیق می توان فرهنگ استفاده از اسناد رسمی را گسترش داد.

این مقام قضائی ضمن تاکید بر لزوم اهتمام در حمایت از کالای ایرانی که توسط رهبر انقلاب مطرح گردیده به بیان مزایای ثبت رسمی در رونق اقتصادی و سهولت سرمایه گذاری اشاره نمود و ادامه داد: میزان سرمایه گذاری در مناطقی که وضعیت اراضی آن مشخص و بدون ابهام باشد، بیشتر است و سرمایه گذاران در این مناطق با رغبت و اطمینان بیشتری سرمایه گذاری می کنند.

وی عدم توجه مردم و مسئولین به موضوع تثبیت مالکیت را به عنوان یکی از مشکلات اصلی نظام حقوقی کشور دانست و بیان داشت: طبق آمارهای موجود بیش از 40 درصد از پرونده های مطرح شده در مراجع قضایی مربوط به حوزه املاک است و ریشه اغلب این دعاوی عدم گرایش مردم به ثبت رسمی معاملات و املاک می باشد.

طالبی زاده ضمن دعوت از مالکین اراضی و مستغلات برای اخذ سند تک برگ، خاطر نشان کرد: صاحبان اراضی مزروعی تا 5/7 هکتار و اراضی باغی تا 5/3 هکتار می توانند از طریق قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی نسبت به اخذ سند مالکیت اقدام نمایند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه فرماندار و امام جمعه و نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات موجود از جمله مشکل اسناد مالکیت اراضی روستایی و نیز مشکلات موجود در تداخل پلاک های ثبتی پرداختند و مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان ضمن پاسخ به موارد و مشکلات مطروحه، خواستار تشکیل جلسه تخصصی با حضور کارشناسان فنی ادارات کل متولی امر زمین و مسکن برای حل این قبیل مشکلات شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار