کاروان تبریز 2018 در لاهیجان استقبال شد

رشت(پانا)-کاروان سفیران گردشگری استان آذربایجان شرقی (تبریز 2018) در شهر تاریخی لاهیجان واقع در شرق استان گیلان مورد استقبال قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۲۱۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
کاروان تبریز 2018 در لاهیجان استقبال شد

کاروان گردشگری آذربایجان شرقی متشکل از هنرمندان این استان پس از اجرایی برنامه های متنوع آیینی و سنتی در 13 استان کشور ، غروب دوشنبه در چهاردهمین ایستگاه، در حاشیه استخر لاهیجان فرود آمد و به همراهی هنرمندان گیلانی به اجرای برنامه های متنوع موسیقی و هنری پرداختند.
مدیر کاروان سفیران گردشگری 2018 تبریز در این باره گفت: کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018 در پنجم اردیبهشت ماه جاری با دستور رئیس جمهوری سفر خود را به استان های کشور آغاز کرد و با 12 اتوبوس به مقصدهای مختلف که از قبل تعریف شده، طی طریق کرده و هم اکنون به شهر زیبای لاهیجان به عنوان ایستگاه چهاردهم رسیده و پس از گیلان به استان اردبیل می رود و سپس به تبریز باز می گردد.
نادر مصطفایی افزود: هدف این کاروان حمایت از کالای ایرانی و شناساندن پتانسیل ها و ظرفیت هایی است که در سال 2018 برای تبریز و آذربایجان شرقی ایجاد شده و تبریز در این سال به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی از سوی مجامع اسلامی انتخاب شده است.
وی با اشاره به استقبال پرشور مردم لاهیجان خاطرنشان کرد: 10 اتوبوس بصورت فروشگاهی با ارائه چندین رشته صنایع دستی نظیر کیف و کفش، نساجی، منبت کاری، سماورسازی و سوغات آذربایجان شرقی آماده فروش کالاهای خود با تخفیف به شهروندان و هموطنان است.
به گفته مصطفایی، این اولین کاروان گردشگری در تاریخ کشور است و شعار این کاروان، ایران فراتر از انتظار است و برای تحقق این شعار ، این کاروان به شهرهای تعریف شده راه افتاده و هدفش، دعوت از مردم برای دیدار تبریز و آذربایجان شرقی است.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی یادآور شد: در تمامی استان ها و شهرها متناسب با جغرافیا و اعتقادات مردم آن استان ، از این کاروان استقبال شد و همه مسئولان دست به دست هم دادند تا این کاروان با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شود و فروش بسیار خوبی هم طی این مدت داشته است.
وی از پلیس راهور ، نیروی انتظامی و تمامی دستگاه های اجرایی و استانداری گیلان در حمایت از این کاروان قدردانی و اضافه کرد: کاروان سفیران گردشگری آذربایجان شرقی با برندهای معروف استان آذربایجان شرقی نظیر کیف و کفش، منبت کاری، سوغات تبریز و ... در استان های مقصد حاضر شدند و برنامه های فرهنگی و هنری اجرا کردند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز درباره اجرای برنامه های توسط کاروان گردشگری تبریز گفت: مجموعه ای از برنامه های آیینی، سنتی و بومی توسط هنرمندان آذربایجان شرقی در لاهیجان اجرا شد و در کنار آن، با به نمایش گذاشتن محصولات صنایع دستی این استان و معرفی آنها، توانمندی های هنرمندان آن خطه از کشور جلوه گری کرد.
حمیدرضا آذرپور ادامه داد: سابقه فرهنگی و تاریخی لاهیجان از جمله دلایلی بود که موجب شد این شهر به عنوان محل اجرای برنامه های این کاروان انتخاب شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نیز در این مراسم گفت: از طریق گردشگری صلح جهانی محقق می شود و کاروان گردشگری تبریز می تواند آغازگر رونق گردشگری کشورمان باشد.
رضا علیزاده افزود: نمادهای ملی استان های گیلان و آذربایجان شرقی مانند میرزاکوچک خان و ستارخان می توانند پیونددهنده هویت مردمان 2 استان باشند ضمن آنکه جاذبه های گردشگری مکملی دارند که باید به مردم معرفی شوند.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
همزمان با جشن رسمی تبریز 2018 ، کاروانی از صنایع دستی و سوغات آذربایجان شرقی با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری این استان با شعار حمایت از کالای ایرانی به استان های کشور سفر می کند.
این کاروان تا کنون از شهرهای زنجان، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر و قشم و سیرجان، یزد، بیرجند، مشهد و شاهرود و سمنان و ساری عبور کرده است.
شهر تبریز در نهمین اجلاس وزیران گردشگری و کارشناسان ارشد کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دی ماه 1394 به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی در سال 2018 برگزیده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار