معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس: رسالت پژوهش سراها تربیت دانش آموزان خلاق و پرسشگر است

معرفی پژوهش سرای رازی ناحیه ۲ شیراز به عنوان قطب کشوری لیزر و اپتیک

شیراز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: پژوهش سراهای دانش آموزی در عمل ، خلأ های موجود در نظام آموزشی را پوشش می دهد و نگاه به این مراکز باید نگاه بالادستی باشد.

کد مطلب: ۸۲۱۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس: رسالت پژوهش سراها تربیت دانش آموزان خلاق و پرسشگر است

درآیین تقدیر ازمدیران برتر پژوهش سارهای استان فارس ، گفت: پژوهش سراهای دانش آموزی در عمل ، خلأ های موجود در نظام آموزشی را پوشش می دهد و نگاه به این مراکز باید نگاه بالادستی باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فاس گفت: یکی از نشانه های توسعه یافتگی جوامع، پرسشگری است و رسالت پژوهش سراها نیز تربیت پژوهشگر و دانش آموزان خلاق و پرسشگر است.

وی تاکید کرد: طرح پرسش از حل مسئله مهمتر است و کاری که پژوهش سراها انجام می دهند ، تربیت افرادی پرسشگر و آماده سازی ذهن دانش آموزان برای حل مسئله است.

اسماعیلی یکی از استراتژی های مهم برای مقابله جوامع با دشمن را توسعه علمی عنوان کرد و گفت: پژوهش سراها بهترین مکان برای تربیت نیروی انسانی متفکر و توسعه علمی هستند.

رئیس اداره تکنولوژی وگروه های آموزشی آموزش و پرورش فارس نیز ، گفت: با توجه به اینکه پژوهش سرا ها خودگردان هستند و بر اساس دستورالعمل وزارتی ،بر ادامه فعالیت این مراکز به صورت هیات امنایی تاکید شده است.

زهره حیدری افزود: بر همین اساس مسئولین و سازمانهای دخیل درامرآموزش،همچون،دانشگاه ها، فرمانداران،شهرداران ،نخبگان، اداره ارشاد ، شورای شهر و ... می توانند در کنار مسئولین آموزش و پرورش، به عنوان اعضای این هیات در اداره پژوهش سراها ،با ارائه کمک های مادی و معنوی دخیل باشند.

رئیس اداره تکنولوژی وگروه های آموزشی آموزش و پرورش فارس با اشاره به فعالیت 56 پژوهش سرا در سطح استان فارس ، گفت: در سال جاری این طرح در برخی از شهرستان ها، همچون جهرم و اقلید انجام شده و موفقیت آمیز بوده است.

وی همچنین به فعال سازی هسته های علمی در پژوهش سراها اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید معاون فناوری ریاست جمهوری ،مبنی بر ورود پژوهش سراها به علوم نوین؛ علوم جدیدی همچون لیزر ، هوا فضا، نانو، گیاهان دارویی و انرژی ها نو مبنای تشکیل هسته های علمی در این مراکز شد.

حیدری افزود: بر این اساس، با توجه به توانمندی و ظرفیت های موجود در هر منطقه ، پژوهش سراهای مناطق مختلف در سرا سر کشور می توانند به عنوان هسته مرکزی کشوری ، مسئولیت دبیرخانه آن رشته خاص را در سطح کشور بر عهده بگیرند.

وی گفت: با توجه به توانمندی و موفقیت استان فارس در زمینه لیزر و اپتیک ،پژوهش سرای رازی ناحیه 2 شیراز به عنوان قطب کشوری و هسته علمی این رشته در سطح کشور معرفی شده است و به منظور معرفی توانمندی های استانی در رشته های مختلف نیز، هسته های علمی استانی در پژوهش سراهای سراسر فارس فعال می شود.

رئیس اداره تکنولوژی وگروه های آموزشی آموزش و پرورش فارس از افتتاح قطب استانی سلول های بنیادی در پژوهش سرای ناحیه یک شیراز خبر داد و گفت: در همین راستا ،هسته علمی نانو در شهرستان فسا، نجوم در داراب و هوا فضا نیز در گله دار تشکیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به خودگردان بودن پژوهش سراها ، گفت: به منظور تامین بخشی از منابع مالی برای اداره این مراکز ،راهکارهای مختلفی پیش بینی شده که از آن جمله می توان به ارائه خدمات علمی پژوهش سراها و تولید گیاهان دارویی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار