مدیر مخابرات منطقه یزد:

98 پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری 66 میلیاردریال در هفته ارتباطات افتتاح می شود

یزد (پانا) - مدیر مخابرات منطقه یزد در نشست خبری بمناسبت هفته ارتباطات با اصحاب رسانه بیان داشت: مخابرات منطقه یزد سال گذشته در اجرای پروژه فاز 7 توسعه ارتباطات سیار استان مقام نخست را در کشور و در زمینه مدیریت مصرف انرژی سطح ادارات و دستگاههای اجرایی استان نیز عنوان برتر را بدست آورده است.

کد مطلب: ۸۲۱۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
98 پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری 66 میلیاردریال در هفته ارتباطات افتتاح می شود

"مهدی مقوم" مدیر مخابرات منطقه یزد صبح سه شنبه 25 اردیبهشت در این نشست خبری بیان داشت: بیش از 700 هزار شماره در استان داریم که بیش از 547هزار شماره در 150 مرکز تلفن مشغول به کار است.

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار کیلومتر از جاده ها تحت پوشش تلفن همراه هستند افزود: در بخش دیتا نیز ظرفیت استان 160هزار پورت است که تقریبا بیش از نیمی از این پورت ها در حال خدمت رسانی است.

مقوم از طرح های در دست اقدام مخابرات را فعالسازی 11 مرکز وای فای شهری خبر داد و عنوان کرد: امید است بتوانیم تا پایان سال وای فای شهری را در نقاط مختلف شهر یزد برای دسترسی و سهولت شهروندان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت را 47 درصد است ادامه داد: در بحث تلفن همراه نیز ضریب نفوذ 113 درصد است و به ازای هر 100 نفر، 113 تلفن همراه دائمی و اعتباری در حال کار است.

وی از دیگر شاخصه های ارتباطی در استان را ارتباط روستایی برشمرد و ادامه داد: به ازای هر 100 نفر جمعیت بیش از 40 شماره تلفن ثابت در روستاها فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه در این مدت بخشی از سطح شهر به فیبرنوری برای خطوط ارتباطی تجهیز شده افزود: از مزیت های استفاده از فیبرنوری تا منزل مشترکین ارتباطی مخابرات، افزایش سرعت ارتباطی و عدم نویز روی خطوط است.

مقوم بیان داشت: در طول یکسال گذشته 857 پروژه با سرمایه گذاری 870 میلیارد ریال در سطح استان اجرا شد و برای سال جاری نیز 98 پروژه با سرمایه گذاری 66میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

وی از جمله برنامه های سال جاری را دایری 13 هزار تلفن جدید و 34سایت تلفن همراه برای ارائه خدمات برشمرد و گفت: 12 هزار دیتا و ارائه خدمات 4700 شماره بر بستر فیبر برای صوت و دیتا خبر داد.

مقوم مهمترین پروژه مخابراتی را افزایش چندبرابری ظرفیت های انتقالی استان برای مخابرات و اپراتورهای همراه دانست و اظهار داشت: این پروژه در 111نقطه از استان یزد اجرایی خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه یزد در خصوص اختلالات امروز تلفن همراه که از شب گذشته در یزد بوجود آمده گفت: سیستم های مخابراتی مانند انسان است و ممکن است ناگهانی از مدار خارج شود و اختلال در خطوط ارتباطی تلفن همراه از آخر شب گذشته رخ داد و پیگیر حل این مشکل بودیم که سیستم های سوئیچ تلفن همراه به حالت عادی برگردد که به زودی حل خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر افزایش قیمت تعرفه های مخابراتی در سال جاری بیان داشت: خدمات مخابراتی و بسته های تشویقی مکالمه ای تلفن همراه با همان قیمت قبلی ارائه خواهد شد و تا امروز هیچگونه افزایش قیمتی نداشته ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار