معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد: فکر و خلاقیت را نمی توان به قید و بند تحریم کشید

تهران (پانا) - معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و هنر را از مزیت های رقابتی کشورمان برشمرد چون فکر و خلاقیت را نمی توان تحریم کرد.

کد مطلب: ۸۲۱۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد: فکر و خلاقیت را نمی توان به قید و بند تحریم کشید

سید هادی حسینی، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ارشاد و رئیس همایش ملی مالکیت ادبی و هنری در هشتمین همایش ملی مالکیت ادبی و هنری که امروز 25 اردیبهشت 97 در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: برخلاف همایش های پیشین که هر یک به یک موضوع خاص مثل آثار سینمایی،‌ موسیقی و دیجیتال و وضعیت حقوقی آنها اختصاص داشتند، این همایش به موضوع کلی استراتژی ملی، مالکیت ادبی و هنری می پردازد.

وی ادامه داد: امروز شرایط کشور به گونه ای است که ناچاریم برای به زانو درآوردن تحریم های ناجوانمردانه بر مزیت های رقابتی مان توجه کنیم. مزیت هایی که هیچ تحریمی نمی تواند به آن لطمه وارد سازد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ارشاد ادامه داد: اگر ایران را مرز پرگوهر می گویند گوهر واقعی ایران زمین نفت و گاز نیست بلکه مردمان صاحب قریحه و هنردوست هستند که آثارشان در تمام دنیا زبانزد خاص و عام بوده است و توجه ویژه به این بخش دوای درد ماست.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ و هنر از قطعات اصلی پازل توسعه و جزو مزیت های رقابتی کشورما هستند چرا که فکر و خلاقیت را نمی توان به قید و بند تحریم کشید.

حسینی ادامه داد: در جهت کمک به بهبود وضع کشور از حیث اقتصادی نقشه راهی لازم داریم تا از مسیر اصلی خارج نشویم و تدوین استراتژی مالکیت ادبی و هنری و برنامه ریزی مدون این مسیر را مشخص می کند.

وی تاکید کرد: بعد از پایان این همایش باید کمیته ای از متخصصان تشکیل شود تا ضمن بهره گیری از دستاوردهای همایش هشتم نقشه راهی برای تدوین استراتژی مالکیت ادبی و هنری و بازاریابی محصولات فرهنگی و هنری ایرانی در جهان ترسیم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار