فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:

حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود/برخورد قانونی با هنجارشکنان در آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)- فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: تظاهر به روزه خواری جرم است و براساس اینکه عملا جرم مشهود است، پلیس قطعا با روزه خواران برخورد خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۲۱۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود/برخورد قانونی با هنجارشکنان در آذربایجان غربی

سردار ناصر اصلانی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است که تمام مردم تلاش می کنند از این ماه استفاده معنوی ببرند، اما در این میان افراد انگشت‌شمار هنجار شکن هستند.

وی ادامه داد: روزه خواری در ملا عام از نظر شرعی حرام و از گناهان کبیره است، لذا در ایام ماه مبارک رمضان از اذان صبح تا اذان مغرب خوردن و آشامیدن در معابر عمومی و ملاء عام ممنوع بوده و در صورت مشاهده برابر قانون برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان افزود: اماکن پذیرایی اعم از اغذیه فروشی‌ها، رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها و همه واحدهای صنفی که به نوعی مواد خوراکی و آشامیدنی عرضه می‌کنند از اذان صبح تا اذان مغرب مجاز به فعالیت نبوده و فقط آن دسته از اماکن اقامتی و پذیرایی که جهت ارائه خدمات به مسافرین مجوز لازم را از اداره نظارت بر اماکن عمومی اخذ کرده‌اند برابر شرایط و ضوابط خاصی که ابلاغ خواهد شد و با رعایت شئون اسلامی و جوانب شرعی در محل‌های مستتر فقط از مسافرین پذیرائی می‌کنند.

اصلانی عنوان کرد: اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی برای رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و جلوگیری از هرگونه تخلف در واحدهای صنفی، برای به فعال کردن بازرسان مربوط اقدام و به طور مستمر از واحدهای صنفی تحت پوشش بازدید و بر عملکرد آنان نظارت می‌کنند و موارد تخلف را به اداره نظارت بر اماکن عمومی اعلام خواهند کرد.

این مقام مسئول به تامین امنیت فعالیت‌های صنفی اصناف در استان در ایام ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: تامین امنیت از وظایف اصلی نیروی انتظامی می‌باشد و در این راستا پلیس آذربایجان غربی آمادگی دارد که فعالیت‌های صنفی را از اذان مغرب و عشاء تا اذان صبح تامین کند تا لطمه‌ای به کسب و کار و درآمد اصناف وارد نشود.

اصلانی با اشاره به حوزه ترافیک شهری در ایام ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به ازدحام خودرو در خیابان‌ها در هنگام افطار و عجله مردم برای رسیدن زودتر به منزل‌شان، تمهیدات ترافیکی لازم در راستای کاهش حجم ترافیک در مسیرهای پرتردد صورت گرفته است.

وی با اشاره به تامین نظم اجتماعی و روانسازی ترافیک در ایام لیالی قدر و شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)، افزود: در شب‌های لیالی قدر پلیس در کنار مردم شریف استان، درراستای تامین امنیت، نظم اجتماعی و روانسازی ترافیک حضوری پرشور خواهد داشت.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از شهروندان درخواست کرد: هرگونه موارد تخلفاتی، هنجار شکنی و ... را با شماره تلفن 110 اطلاع دهند تا بررسی و برخورد لازم صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار