عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: وزیر نفت با احداث پتروشیمی در هندیجان موافقت کرد

اهواز (پانا) - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از موافقت وزیر نفت با احداث پتروشیمی در هندیجان خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۱۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: وزیر نفت با احداث پتروشیمی در هندیجان موافقت کرد

علی گلمرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری 10 جلسه بصورت بسیار جدی با مسئولان ذیربط در وزارت نفت در رابطه با ایجاد، احداث پالایشگاه و صنایع پتروشیمی در شهرستان هندیجان بیان داشت: موفق به اخذ موافقت ضمنی احداث پتروشیمی در این شهرستان را از وزیر نفت بگیریم.

وی به پیگیری‌ ها و برگزاری جلساتی با وزیر نفت، ورود بخش خصوصی به این موضوع و انجام مذاکرات اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با اخذ این مجوز گامی برای رفع مشکل بیکاری مردم محروم هندیجان برداریم.

گلمرادی در ادامه با اشاره به اینکه در این بخش مکاتبات متعددی با وزیر نفت انجام شده است، اذعان داشت: موافقت‌های ضمنی اخذ شده و موافقت‌نامه به معاونت وزیر در امور پتروشیمی‌ها ارجاع گردید.

نماینده مردم هندیجان، ماهشهر، امیدیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلساتی به منظور توجیه فنی، اقتصادی پروژه تشکیل شده است، اظهار کرد: ما تصمیم داریم در حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی و با توجه به موافقت‌نامه اولیه در وزارت نفت، پتروشیمی هندیجان را احداث نماییم.

وی درخصوص تخصیص خوراک پتروشیمی هندیجان گفت: در این زمینه پیگیری‌هایی انجام شده و امیدواریم بتوانیم احداث پتروشیمی در هندیجان را عملیاتی کنیم، ضمن اینکه باید در حوزه‌های مختلف نفت، پتروشیمی، صیادی، کشاورزی، گردشگری در هندیجان نیز به فعالیت ادامه دهیم.

علی گلمرادی به وضعیت نامناسب هندیجان با وجود استعدادها و ظرفیت‌های بسیار مهم این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت پیگیری کارشناسانه این ظرفیت‌ها می‌توانیم در آینده از شهری توسعه‌ یافته‌ برخوردار شویم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان با بیان اینکه تلاش ما این است که در سال جاری کلنگ زنی پتروشیمی هندیجان انجام و اقدامات اجرایی آن آغاز شود، بیان کرد: امیدورام با توجه به پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم این امر مهم محقق گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار