مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت:

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: فوت یک پسر بچه و آبگرفتگی ۳۹ واحد مسکونی در درمیان

بیرجند (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: عصر امروز در اثر بارشهای شدید وسیلاب دو نفر در روستای گزند و اسکندر از توا بع شهرستان درمیان مفقود که یک نفر فوت و جستجو ها برای یافتن فرد ۴۰ ساله دیگر ادامه دارد .

کد مطلب: ۸۲۱۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: فوت یک پسر بچه و آبگرفتگی ۳۹ واحد مسکونی در درمیان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به وقوع سیلاب در سه شهرستان استان طی شش ساعت گذشته، گفت: تاکنون ۲۷۵ نفر از افراد گرفتار در سیلاب توسط نیروهای امدادی نجات یافتند.

ابوالحسن میرجلیلی اظهار داشت: به دنبال پیش بینی های هواشناسی طی چند روز گذشته شاهد بارش رحمت الهی در سراسر نقاط استان هستیم.

وی با بیان اینکه پیرو اخطاریه های سازمان هواشناسی کشور، طی شش ساعت گذشته در شهرستان های زیرکوه، سربیشه و درمیان وقوع روان آب داشته ایم، بیان کرد: طی این مدت بالغ بر ۲۷۵ نفر از افراد گرفتار در سیلاب توسط نیروهای امدادی و عملیاتی نجات یافتند.

آبگرفتگی ۳۹ واحد مسکونی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین از امدادرسانی به ۱۸ خودرو گرفتار در سیلاب توسط ۴۹ تیم امدادی و عملیاتی استان خبر داد و گفت: همچنین در این مدت ۳۹ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد که توسط نیروهای امدادی و عملیاتی امدادرسانی شده است.

میرجلیلی با اشاره به خسارت سیلاب به راه های روستایی و ایل راه های عشایری، عنوان داشت: طی چند ساعت گذشته وقوع سیلاب و روان آب سبب بروز خسارت به ۱۲ رشته قنات کشاورزان شده است.

وی ادامه داد: در کنار آن بارش تگرک سبب بروز خسارت به مزارع و باغات کشاورزان به خصوص محصولات سردرختی استان شده است.

فوت یک نفر بر اثر وقوع سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در چند ساعت گذشته در روستای گزند و اسکندر از توابع درمیان دو نفر مفقود شده که بعد از جستجوها، یک نفر مفقود شده که پسر بچه ای 5 ساله بود پیدا و این فرد فوت شده بود اما جستجوها برای یافتن فرد مفقود شده دیگر که 40 ساله است ادامه دارد.

میرجلیلی از نجات 275 نفر خبر داد و افزود: 18 خودروی گرفتار سیلاب را رهاسازی کردند و در چند ساعت گذشته 39 واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد.

وی از مردم خواست ضمن دعا برای نزول رحمت الهی با توجه به ۱۷ سال خشکسالی در استان حتما هشدارهای بحران را جدی گرفته، در حریم رودخانه ها و نقاط سیل خیز قرار نگیرند و از مسافرت های غیر ضروری در بازه زمانی اخطاریه ها خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار