در گفت‌وگو با پانا

امانی، عضو شورای شهر تهران: مصوبه نرخ کرایه‌های تاکسی هنوز به تأیید فرمانداری نرسیده است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز مصوبه نرخ کرایه‌های تاکسی در سال 97 به تأیید فرمانداری نرسیده است بر ضرورت برخورد با افزایش خودسرانه کرایه‌ها تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۲۱۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
امانی، عضو شورای شهر تهران: مصوبه نرخ کرایه‌های تاکسی هنوز به تأیید فرمانداری نرسیده است

شهربانو امانی در گفت‌وگو با پانا درخصوص آخرین وضع مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی گفت: لایحه نرخ کرایه پیشنهادی سازمان تاکسیرانی به شورای شهر ارسال شد و مورد بررسی قرار گرفت که اعضای شورای شهر هم همان نرخ پیشنهادی را که 12.5 درصد بود، مصوب کردند.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به تأخیر بررسی نرخ کرایه‌های تاکسی گفت: هر سال باید قبل از سال جدید، لوایح حمل و نقل عمومی از سوی شهرداری به شورای شهر ارسال شود اما امسال با تأخیر مواجه شد. از طرفی با توجه به اینکه سال 96 کرایه‌های تاکسی در شهر تهران افزایش نیافت، شورا همان نرخ پیشنهادی سازمان تاکسیرانی را مصوب کرد.

وی ادامه داد: مصوبه کرایه‌های تاکسی هم اکنون به منظور اصلاح و بررسی در اختیار فرمانداری تهران قرار دارد و هنوز ایرادی به این مصوبه گرفته نشده است. این نرخ‌ها پس از تأیید فرمانداری برای اجرا به تاکسیرانان ابلاغ شود.

امانی درخصوص افزایش غیررسمی کرایه‌های تاکسی نیز گفت: متأسفانه این مسئله وجود دارد که باید با افزایش غیررسمی کرایه‌ها برخورد شود.

لایحه نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس که هر ساله بهمن ماه به شورای شهر می آمد و پیش از سال در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شد اما امسال که مصادف با اولین سال فعالیت شورای پنجم و مدیریت جدید شهرداری تهران است، برای نخستین بار ۲۰ فروردین ماه به شورا ارائه شد و شورا به صورت یک فوریتی آن را بررسی و تصویب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار