مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی اعلام کرد

تداوم رگبارهای بهاری و گرد و خاک در خراسان جنوبی تا پایان هفته

بیرجند (پانا) ـ مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از ادامه رگبارهای بهاری و پدیده گرد و خاک در استان تا پایان هفته جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۱۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تداوم رگبارهای بهاری و گرد و خاک در خراسان جنوبی تا پایان هفته

علیرضا خندان رو در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وقوع باران در بیشتر نقاط استان طی چند روز گذشته، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی از ایستگاه سربیشه به میزان ۱۸ میلیمتر گزارش شده است.

وی بیان کرد: بعد از سربیشه نیز ایستگاه های گل با ۱۳ میلی متر، مود ۱۰ میلی متر و دیهوک با هشت میلی متر بیشترین میزان بارندگی را داشته اند.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در این مدت ایستگاه های درمیان، خوسف و مختاران شش میلیمتر، زهان و قاین چهار میلیمتر، گزیک، بیرجند، حاجی آباد و آرین شهر سه میلی متر و ایستگاه های نهبندان، بشرویه و خور یک میلی متر را گزارش کرده اند.

خندان رو ادامه داد: با تداوم بارندگی ها تا پایان هفته جاری به تناوب شاهد افزایش ابر، گرد و خاک، رگبار و رعد و برق و همچنین برخورد صاعقه در اکثر نقاط استان خواهیم بود.

وی بیان داشت: با توجه به ماهیت رگباری، بارش ها در مدت کوتاه منجر به ایجاد روان آب و سیلاب در نقاط مختلف خواهد شد و همچنین بارش تگرگ را خواهیم داشت. از مردم انتظار داریم ضمن رعایت نکات ایمنی از توقف در مناطق سیل خیز و حریم رودخانه ها خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی اضافه کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی از فردا شاهد کاهش دما در استان خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار