در گفت‌وگو با پانا

جلال چراغپور: از رفتارها و حرف‌های کی‌روش مشخص است او نگران گروه ایران در جام جهانی است

تهران (پانا) - کارشناس فوتبال ایران معتقد است با نزدیک شدن به جام جهانی می‌توان به خوبی دریافت که کی‌روش از گروه ایران نگران است.

کد مطلب: ۸۲۱۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
جلال چراغپور: از رفتارها و حرف‌های کی‌روش مشخص است او نگران گروه ایران در جام جهانی است

جلال چراغپور در گفت‌وگو با پانا درباره لیست اولیه ارائه شده از سوی کارلوس کی‌روش برای حضور در جام جهانی گفت: به نظرم لیست ٣٥ نفره تیم ملی برای آماده‌سازی قبل از جام جهانی 2018 روسیه نشان می‌دهد که کی‌روش در برخی پست‌ها دچار تردید شده و حضور تیم ملی در گروه مرگ جام جهانی او را نگران کرده است. هر چند که در ابتدا ترسی نداشت اما هرقدر به جام جهانی نزدیک می‌شویم اوضاع تغییر می‌کند و الآن مشخص است که کم‌کم از این گروه ترسیده و این نگرانی هم به خوبی در مصاحبه‌های کی روش و دغدغه‌ای که از بابت تمدید قراردادش قبل از جام جهانی با فدراسیون فوتبال دارد به خوبی مشخص است. وقتی سرمربی یک تیم در مصاحبه‌اش می‌گوید ما در گروه مرگ قرار داریم یعنی اینکه کم‌کم از این گروه خوف و نگرانی به دلش آمده است .

وی ادامه داد: در هر حال با توجه به این موضوع من وقتی لیست جدید تیم ملی را که نگاه کردم، متوجه نگاه ویژه و مرموز کی‌روش در برخی پست‌ها شدم؛ به این معنی که انتخاب‌های کی روش همه‌چیز شمول نیست و او مسائل زیرپوستی و افرادی را که سال‌ها با او کار کردند، هم مدنظر قرار داده است. من قصد ندارم اینجا از بازیکنی نام ببرم و آنها را مورد خطاب قرار دهم. البته طبیعی است که او از بازیکنانی که سال‌ها با او کار کرده‌اند، استفاده کند؛ به عبارت دیگر بهتر است بگوییم کی‌روش مجموعه‌ای از همه مسائل را در نظر گرفته و بازیکنانش را انتخاب کرده است . به نظرم او از مدت‌ها قبل ترکیب اصلی را در ذهنش آماده کرده و حتی بازیکنان ذخیره و تعویضی هم در ذهن خودش مشخص کرده است. او فرصت کافی برای این کار داشته است .

این کارشناس فوتبال افزود: به نظرم کی‌روش از هر پست برای خودش تعریف‌های خاصی دارد. مثلاً یک بازیکن «سه چپ» تعریف کرده است؛ بازیکنی که وقتی تیم حریف ما را عقب می‌راند، بتواند با دفاع چپ یک زوج دو نفره برای خنثی کردن حمله حریف درست کند. این کار را چهار سال است که وحید امیری به خوبی انجام می‌دهد. به عبارت بهتر، امیری بازیکن سه چپ کی‌روش است. یا سرمربی تیم ملی از‌ هافبک‌های وسط خود یک نفر می‌خواهد که وظایفی مانند کاسیمیرو در رئال داشته باشد. کی‌روش عزت‌اللهی را انتخاب کرده است و او را کاسیمیروی ایرانی می‌داند. به همین دلیل عزت‌اللهی چه تیم داشته باشد و چه نداشته باشد و در هر کشوری بازی کند،‌ هافبک وسط کی‌روش است. امید ابراهیمی خیلی خوب است اما در ذهن کی‌روش کاسیمیروی ایران نیست .

چراغپور ادامه داد: البته به نظرم کی‌روش در برخی پست‌ها دچار تردید شده است. به عنوان مثال، یکی از این بازیکنان سید جلال حسینی است، عضلات برگشت‌کننده حسینی به دلیل بالا رفتن سنش ضعیف شده و بازیکن در برگشت‌ها خطا می‌کند که این در جام جهانی خطر جدی است .

وی در پایان به پست دروازه‌بانی اشاره کرد و گفت: در پست دروازه‌بانی فکر می‌کنم بیرانوند گزینه اول و آخر کی‌روش است. او دروازه‌بانی بلندقامتی است و خیلی از توپ‌ها را به خوبی می‌تواند مهار کند. هیچ دروازه‌بان ایرانی توانایی بیرانوند را ندارد. البته ایراداتی هم دارد و یکی اینکه در بازی‌خوانی فوق‌العاده ضعیف است؛ در حالی ‌که مثلاً مظاهری بازی‌خوانی خوبی دارد. با همه این‌ها بیرانوند می‌تواند در بازی‌هایی که مجبوریم از عقب دفاع کنیم، ضد حملات خوبی برای ایران بسازد و اساساً درون دروازه تیم ملی دست نخواهد خورد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار