استاندار هرمزگان در آیین تجلیل از معلمان برتر استان:

آموزش و پرورش هرمزگان دستاوردهای درخشانی دارد/ 66 معلم برتر استانی تجلیل شدند

بندرعباس(پانا) - استاندار هرمزگان و رئیس شورای آموزش و پرورش استان گفت: برخورداری از نیروی انسانی موثر، اثرگذار و تحول گرا در جامعه حاصل کار معلمان است و این سرمایه مهم رکن اصلی توسعه در همه جوامع است.

کد مطلب: ۸۲۱۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش  و  پرورش هرمزگان دستاوردهای درخشانی دارد/ 66 معلم برتر استانی تجلیل شدند

به گزارش پانا هرمزگان، فریدون همتی در آیین تجلیل از معلمان برتر استان هرمزگان افزود: بدون داشتن نیروی انسانی کارآمد توسعه معنای حقیقی خود را ندارد و بسیاری از کشورها که فاقد منابع زیر زمینی هستند با تکیه بر سرمایه گذاری در تربیت نیروی انسانی به آنچه در توسعه می خواستند دست یافته اند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری بیان داشت: افکار و اندیشه های شهید مطهری همچنان زنده است و جامعه از آن بهره می برد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه معلمان برای بسط و گسترش علم آموزی کوشش خستگی ناپذیری دارند، افزود: معلمان در جایگاه هدایت و آموزش و تربیت جامعه قرار دارند و معلمی کار انبیاء و اولیاء در جهت اصلاح و ساختن جامعه است.

همتی ادامه داد: جریان آموزش و پرورش به مانند یک دریای بزرگ است که دائما خروجی آن در حال افزایش است.

رییس شورای آموزش و پرورش استان همچنین با بیان اینکه زحمات معلمان نزد همه خانواده ها آشکار است، تصریح کرد: معلمان با اکثر خانواده ها از طریق فرزندان آنها در ارتباط هستند و افکار و اندیشه معلمان به درون خانواده ها می تابد.

وی گفت: تلاش معلمان سال به سال نهال علم و دانش را در ذهن و باطن دانش آموزان پرورش می دهند و جامعه پویایی و بالندگی خود را مدیون معلمان است.

استاندار هرمزگان همچنین با بیان اینکه مهمترین بخش کشور در اختیار معلمان است، خاطرنشان کرد: جامعه هم از این قشر انتظارات بسیاری دارد تا معلمان با اخلاص و جدیت و تلاش، نسلی آینده ساز و مفید را پرورش دهند.

همتی ثبت 120 اختراع ملی و سه اختراع جهانی و سایر موفقیت های آموزش و پرورش هرمزگان را مایه افتخار دانست و تاکید کرد: این مهم بیانگر تلاش مجموعه آموزش و پرورش و در راس آن و معلمان و مربیان است که پرچمدار حرکت به سمت تعالی هستند.

به گفته استاندار هرمزگان باید دانش آموزانی محقق و مخترع توسط معلمان تربیت شوند چون به انسان های دارای روحیه پژوهش گری و تحقیق نیاز داریم و از دوران مدرسه این روحیه باید تقویت شود.

وی اضافه کرد: قطعا آموزش و پرورش باید به سمتی برود که خروجی آن تربیت نیروی انسانی ماهر و دارای تخصص کاری باشد تا آثار آن در بهبود وضعیت اشتغال جامعه نمود عینی داشته باشد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه جامعه ای که نسل جدید خود را خوب پرورش دهد، جامعه پیشرفته ای خواهد بود، بیان داشت:همه باید در کنار آموزش و پرورش باشند و برای تربیت نسل آینده ساز جامعه احساس مسوولیت کنند.

آموزش و پرورش هرمزگان موفقیت های خود را مدیون معلمان است

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره 171 شهید دانش آموز و 28 شهید فرهنگی اظهار کرد: معلمان علاوه بر آموزش علم، وظیفه پاسداری از حریم ارزشها و فرهنگ را در طول سه دهه خدمت در عرصه تعلیم و تریت بر عهده دارند.

دانش هاشمی پور افزود: آموزش و پرورش هرمزگان همه موفقیت های خود را مدیون معلمان عزیز می داند و اگر از دستاوردها صحبت می شود بدون شک مرهون تلاش شبانه روزی معلمان در اقصی نقاط استان است.

وی ادامه داد: شغل معلمی شایسته زیباترین نکوداشت ها و زیباترین تکریم ها است و پاسداشت و نکوداشت معلم پاسداشت همه ارزش ها است.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت: سیر موفقیت ها و جهش شاخص ها در آموزش و پرورش هرمزگان محصول کار جمعی و حمایت بی دریغ و همه جانبه استاندار هرمزگان در جایگاه رییس شورای آموزش و پرورش است و علاوه بر این حمایت خیرین نوع دوست، مدیران اجرایی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همه کسانی که برای اعتلای آموزش و پرورش در کنار این مجموعه هستند، در رشد آموزش و پرورش سهیم هستند.

هاشمی پور در ادامه با تشریح جزییات ویژه برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم خاطرنشان کرد: امسال برنامه های نکوداشت هفته معلم از رویکردی متفاوت برخوردار بود که با راهبری استانداری هرمزگان محور آن تحول و تنوع در برنامه ها، توسعه مشارکت های جمعی، کاهش تمرکز سازمانی و واگذاری برنامه ها به سایر نهادها و مجموعه های اجرایی بود.

این مقام مسوول در ادامه از همکاری شهرداری بندرعباس، اداره کل ورزش و جوانان، صداو سیمای مرکز خلیج فارس و شرکت های فولاد و گاز هرمزگان که، دوطلبانه از برنامه های هفته معلم حمایت کردند قدردانی کرد و گفت: علاوه بر این از همکاری همه فرمانداران، بخشداران، شوراهای شهر و روستا، امامان جمعه، شرکت های خصوصی سایر کسانی که در این هفته همکاری لازم را به منظور بزرگداشت شایسته هفته معلم داشتند اعلام می داریم.

در این آیین از ۶۶معلم برتر ۲۲منطقه آموزشی استان به همراه 14 پیشکسوت عرصه تعلیم و تربیت با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار