سعید محسنی: ژانر وحشت در سینمای ایران کلید می‌خورد

تهران (پانا) - سعید محسنی کارگردان ایرانی مقیم نروژ از کلید خوردن فیلم تازه‌اش در ژانر وحشت خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۱۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
سعید محسنی: ژانر وحشت در سینمای ایران کلید می‌خورد

این فیلم به گفته کارگردان اولین فیلم ژانر وحشت در سینمای ایران است که اکنون مرحله پیش تولید را می‌گذراند. سعید محسنی کارگردان خوزستانی‌الاصل متولد سال 1363 دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته کارگردانی سینمای حرفه‌ای از دانشگاه اسلو نروژ است و بیش از هفت سال هست که در زمینه فیلم‌های سینمایی و مستند فعالیت می‌کند. دریاچه اسلو، شب های تاریک رم، تالاب های سرگردان آفریقا ، کاناپه و این مال کیه از جمله تجربه‌های سینمایی محسنی در خارج از ایران به شمار می‌رود.

محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درخصوص پروژه تازه خود در ایران اظهار کرد: فعلا به صورت موقت برای مدت یک سال و برای تولید یک پروژه سینمایی و یک سریال ژانر اجتماعی به ایران آمدم که احتمالا یک سال دیگه هم اقامتم را تمدید می‌کنم و پس از تولید پروژه‌ها برای ادامه کار به نروژ برمی‌گردم.

وی درباره سابقه فعالیت‌های سینمایی‌اش در نروژ گفت: پس از اینکه تحصیلاتم را در نروژ در مقطع کارشناسی ارشد تمام کردم، حدود 5 سال افتخار شاگردی استاد بزرگ بنت هامر (Bent Hamer) کارگردان معروف نروژی را داشتم و یکی از مهمترین افتخارات من تولید فیلم «دریاچه اسلو» به تهیه کنندگی ایشان هست.

این کارگردان در خصوص پروژه سینمایی اخیرش که به زودی کلید می خورد گفت: نام فیلم «خشم خفتگان» در ژانر وحشت است که برای اولین بار قرار است در ایران ساخته شود. البته در این مسیر به خاطر محدودیت‌هایی که وجود دارد، برای گرفتن مجوز تولید این فیلم سختی‌های بسیاری را تحمل کردیم، ولی خوشبختانه با پیگیری‌ها و اصلاحاتی که اعمال شد موفق شدیم مجوز این پروژه را از وزارت ارشاد بگیریم .

وی افزود: قرار است فیلم هم در ایران و هم در خارج از کشور از طریق رسانه نمایش خانگی اکران شود و به دنبال این هستم که قسمت های 2 و 3 و 4 و 5 این فیلم را هم بسازم که به احتمال زیاد در خارج از کشور و در هندوستان انجام شود.

محسنی درخصوص لوکیشن‌های این فیلم گفت: به دلیل نوع فیلم و خاص بودن داستان لازم بود مکان و فضایی را انتخاب کنیم که در راستای داستان باشد و به جذاب شدن فیلم کمک کند به همین دلیل با دوستان خیلی وقت گذاشتیم تا اینکه نهایتا یک لوکیشن خوب در یکی از مناطق شمال کشور در مازندران پیدا کردیم. به غیر از بخش‌های ابتدای فیلم که فیلمبرداری در تهران خواهد بود، بقیه تولید در شمال کشور انجام می شود.

این کارگردان درخصوص سایر عوامل فیلم مذکور گفت: تهیه کننده پروژه محمدرضا عمادین هستند و در خصوص بازیگران هم باید عرض کنم با توجه به اینکه فیلم یک اثر ژانر وحشت است و از طرفی قصد استعداد یابی داشتم سعی کردم از بازیگران غیرچهره استفاده کنم، لذا بیشتر بازیگران غیر چهره هستند. البته قرار است دو سه بازیگر چهره را نیز دعوت به کار کنیم؛ ولی به دلیل اینکه هنوز به توافق قطعی نرسیده ایم، از گفتن نام دوستان معذورم.

محسنی که پیشتر به برنامه تولید یک سریال در ایران اشاره کرده بود در این خصوص توضیح داد: قرار است سریال «آن روی سکه عشق» را هم تولید کنم که موضوعش مسائل اجتماعی است و با هماهنگی‌هایی که با صدا و سیما صورت گرفته قرار است در یکی از شبکه های سیما پخش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار