مشاور وزیر آموزش و پرورش: سهم کارکنان آموزش و پرورش در حساب صندوق ذخیره فرهنگیان ۱۷۰۰ میلیارد تومان است

مجاوری: ۲۸۰۰ میلیارد تومان در حساب یکپارچه مدارس جمع‌آوری شده است

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت که تاکنون ۱۷۰۰ میلیارد تومان سهم کارکنان آموزش و پرورش در حساب صندوق ذخیره فرهنگیان است اما سهم دولت ۷۰۰ میلیارد تومان است.

کد مطلب: ۸۲۱۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مشاور وزیر آموزش و پرورش: سهم کارکنان آموزش و پرورش در حساب صندوق ذخیره فرهنگیان ۱۷۰۰ میلیارد تومان است

منصور مجاوری در دومین روز از انتخابات نمایندگان فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شود، با بیان اینکه بسیاری از کشورها به جای درآمدهای زیرزمینی به دنبال تربیت و صدور نیروی انسانی هستند، به اهمیت انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در زمان تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان در سال ۷۳ مقرر شد از یک تا ۵ درصد از حقوق فرهنگیان در صندوق ذخیره سرمایه‌گذاری شود و ما به ازای آن نیز دولت پرداخت کند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۷۰۰ میلیارد تومان سهم کارکنان آموزش و پرورش در حساب صندوق ذخیره فرهنگیان است اما سهم دولت ۷۰۰ میلیارد تومان است.

مجاوری موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان را یک هلدینگ اقتصادی دانست و تصریح کرد: ما سهامدار نیستیم بلکه سرمایه‌گذار هستیم؛ یک شرکت هلدینگ دارای ضوابط و سیاست‌های خود است و به این شکل نیست که برنامه و استراتژی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه اکنون فاصله‌ای بین مدیریت کلان دولت و جامعه در آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: این ارتباط بین مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان و جامعه فرهنگیان نیز وجود ندارد. اگر صندوق فرهنگیان را از عملکرد خود آگاه می‌کرد، مشکلات کنونی وجود نداشت.

مجاوری گفت: ۳۰ شرکت زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان فعالیت می‌کنند و باید گزارش سالیانه ماهیانه و فصلی صندوق ذخیره فرهنگیان در اختیار معلمان قرار گیرد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

مجاوری در ادامه به مساله اهمیت اقتصاد در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در گذشته بحث درباره اقتصاد آموزش و پرورش مطرح نمی‌شد اما اکنون می‌بینیم که در خصوص اقتصاد آموزش و پرورش صحبت‌های زیادی می‌شود. امروز ۲۰۰منبع درآمدی در اختیار مدیران کل اموزش و پرورش قرار گرفته است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش به حساب یکپارچه مدارس اشاره کرد و گفت: در بررسی که از ۱۹ هزار مدرسه صورت گرفت ۲۸۰۰ میلیارد تومان در مدارس جمع آوری شده بود و این نشان می‌دهد که مدارس دولتی دارای اعتباراتی هستند که می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان از مردم پول می‌گیریم اما باید به دنبال منابع درآمدی باشیم، گفت: به نظر می‌آید از درآمدهای آموزش و پرورش استفاده مناسب نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار