غلامرضا انصاری*

یکصدایی، شرط گذار از مشکلات شهری و کشوری

اجماع حداکثری شورای شهر تهران، نشان‌دهنده عقلانیت، رشدیافتگی و بالندگی جریان اصلاحات است. با وجود اختلاف سلیقه موجود در گروه‌های تشکیل‌دهنده شورای پنجم شاهد هستیم وقتی مصلحت کلی کشور و اصلاحات حکم کند، می‌توانند از خواسته‌های شخصی و گروهی خود عدول کرده و بر گزینه مطلوب برای حل مشکلات جامعه و شهر تهران اجماع کنند. اگر این نگاه بر کلیت کشور در شرایط کنونی حاکم شود، می‌توانیم با استفاده از این الگو شاهد اجماع ملی باشیم.

کد مطلب: ۸۲۱۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد

دیدگاه کنونی که جریان اصلاحات به آن رسیده است در حل مشکلات کشور، ‌کارساز خواهد بود. اجماع گروه‌های قانون‌گرا مانع حرکت‌های خشن و غیراصولی رادیکال‌ها خواهد بود. این الگو باید ملکه ذهن مسوولان شود. شورای پنجم با توجه به آنکه گروه‌های اصلی اصلاح‌طلب دارای رای و اظهارنظر هستند، با استفاده از این الگو نشان داد وقتی منافع کلی اصلاحات و کشور مطرح است، می‌توان یکصدا شد؛ هماهنگی‌ای که می‌تواند کارنامه درخشان و روشنی برای جریان اصلاحات و مردم شهر تهران به ارمغان بیاورد.

شهردار جدید تهران از حزبی می‌آید که دبیرکل آن 8 سال است در حصر به سر می‌برد. امید ما آن است شرایطی به وجود آید که محصورین و زندانیان سیاسی مورد عفو و عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفته و گام موثری در راستای رفع مشکلات کشور برداشته شود. مدیریت شهری با مدیریت‌های متعارف و موجود در کشور متفاوت است. مدیریت شهری یک مدیریت چندبعدی است. به‌طور قطع در مدیریت شهری علاوه بر تولید منابع ثروت باید جسارت، شجاعت و ریسک‌پذیری لازم را داشت. امیدوارم آقای افشانی با شجاعت، جسارت و برنامه درستی که مورد توجه اعضای شورا شهر نیز واقع شده، بتواند شهر بحران‌زده تهران را که در 14 سال گذشته اکثر مجراهای تنفسی و مالی آن در جهت‌های غیرمنطقی و علمی مصرف شده است، در یک مدیریت توام با برنامه و تدبیر و با حداقل امکانات بیشترین بهره را برده و کارایی خوبی از خود نشان دهد. یکی از ویژگی‌های آقای افشانی نزدیکی ایشان به دولت است. دولت مانند شورا منتخب ملت است. یکی از الزامات شهرداری تهران، همنوایی و همگامی مدیریت این شهر با دولت است. بیشترین ضربه به تهران در دوره‌های گذشته به دلیل اختلافات سیاسی میان دولت و شهرداری بود که این اختلافات ضربه بسیار زیادی به شهر و شهروندان زد. امیدوار هستم با همسویی که اکنون میان دولت و شهرداری شکل گرفته، مشکلات کلانشهر تهران هرچه سریع‌تر با تدبیر و برنامه برطرف شود .

منبع:اعتماد

*سیاست‌مدار اصلاح طلب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار