رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس عنوان کرد: رشد 30 درصدی صدور کارت قالیبافی در استان فارس

شیراز (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: سال 96 نسبت به سال 95 با رشد 30 درصدی در صدور کارت‌ قالبیافی در فارس مواجه بوده‌ایم.

کد مطلب: ۸۲۱۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس عنوان کرد: رشد 30 درصدی صدور کارت قالیبافی در استان فارس

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، علی همتی گفت: در سال 96 بیش از 3 هزار و 289 کارت قالیبافی برای متقاضیان در استان فارس صادر شده است.

همتی گفت: اداره فرش دستباف سازمان سال گذشته 15 هزار و 455 مورد بازرسی در کل استان فارس انجام داده است که این تعداد بازرسی نسبت به سال 95، رشد قابل توجهی داشته.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 2 هزار و 767 مورد راستی آزمایی از کارگاه‌های خانگی فرش دستباف استان فارس انجام شده است.

همتی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌ی بازاریابی و فروش، گفت: پیگیری حل مشکلات بیمه قالیبافان و پرداخت بیش از 11 میلیارد و 510 میلیون ریال نیز تسهیلات قالیبافی به واجدین شرایط و تشکیل بیش از 2 هزار و 180 پرونده و صدور مجوز مشاغل خانگی از فعالیت‌های اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در سال 96 بوده است.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های طراحی سنتی فرش دستباف، طراحی فرش دستباف در محیط فتوشاپ، بافت فرش و ارتقای مهارت رنگرزان، طی سال 97 خبر داد.

همتی با تاکید بر اینکه معرفی فرش دستباف، رویکرد و سلایق مردم را از فرش ماشینی به فرش دستباف تغییر خواهد داد، گفت: این اقدام کمک بسیاری به رونق بازار فرش دستباف خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس تاکید کرد که این استان در اصالت رنگ و طرح فرش‌های دست‌باف جایگا خوبی در کشور دارد و همه در سال حمایت از کالای ایرانی باید تلاش کنیم تا فرش ایران را بیش از پیش به جهانیان معرفی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار