هفتمین کتاب شاعر جوان آستارا رونمایی شد

رشت(پانا)-هفتمین کتاب داوود ملک زاده شاعر جوان آستارا با نام آچمز با حضور اصحاب فرهنگ و هنر در گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان رونمایی شد.

کد مطلب: ۸۲۱۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
هفتمین کتاب شاعر جوان آستارا رونمایی شد

ملک زاده شامگاه یکشنبه در حاشیه آئین رونمایی گفت: در این کتاب 64 شعر فارسی و ترکی کوتاه و بلند در قالب نو با موضوعات عاشقانه و اجتماعی در 111 صفحه توسط انتشارات چشمه چاپ شده است.
وی افزود: نام کتاب از بازی شطرنج گرفته شده و به بهای 120 هزار ریال عرضه می شود و این کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز عرضه شد.
یونس رنجکش فرماندار آستارا نیز در این خصوص گفت: کتاب در این شهرستان از جایگاه خاصی برخوردار است و همه ساله آثار زیادی از شاعران و نویسندگان آن چاپ می شود.
وی افزود: اهمیت به کتاب و کتابخوانی، موجب توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در جامعه می شود و دستگاه های فرهنگی با خرید کتاب، از پدیدآورندگان آن حمایت کنند.
شاپور تشرینی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا نیز گفت: اعتلای شعر و ادبیات، ارتقای فرهنگ و هنر است و انتشار مجموعه شعر شاعران آستارا، نویدبخش روزهای درخشان فرهنگ و هنر این شهرستان است.
وی افزود: تولید آثار مکتوب در آستارا افزایش یافته و به منظور ایجاد انگیزه در نویسندگان جوان، پیگیری مطالبات صنفی ایجاد کانون نویسندگان در این شهرستان ضروری است.
در ادامه این آئین، سه نفر از شاعران آستارا و اردبیل به بیان مطالبی پیرامون این کتاب پرداختند.
پیش از این، از داوود ملک زاده متولد 1361 و مدرس دانشگاه و دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی، مجموعه های شعر جوان آستارا در سال 1384، تهران برای شعر شدن شهر کوچکی است در سال 1386 ، دو واو در سال 1389، آستارا تنها بندر بی کشتی در سال 1392، این زندگی پیامکی را دریاب در سال 1394 و کتاب پژوهشی گزنه های گردنه در سال 1395 چاپ شده است.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و سالانه به طور میانگین 10 کتاب در موضوعات مختلف در این شهرستان منتشر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار