تصویری از سرگردانی نسل‌ها در نمایشگاه حیرانی

تهران (پانا) - نمایشگاه عکس حیرانی ثنا ذوالفقاری با نمایش بیش از 13 اثر این روزها در گالری ایده برپاست.

کد مطلب: ۸۲۱۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تصویری از سرگردانی نسل‌ها در نمایشگاه حیرانی

به گزارش روابط عمومی گالری ایده، نمایشگاه عکس حیرانی که به موضوع جوانان دهه 60 و 70 پرداخته است و سردرگمی آنها را در جامعه امروز به چالش کشیده است از روز جمعه 21 اردیبهشت‌ماه در گالری ایده برپا شده است. در این نمایشگاه عکس‌های سیاه و سفیدی به نمایش درآمده که به صورت استیج عکاسی شده‌اند.

ثنا ذوالفقاری، هنرمند عکاس برگزاری نمایشگاه "حیرانی" را حاصل توجه به اجتماع و نسلی که در آن تکامل یافته است، دانست و در این باره گفت: در این نمایشگاه سعی کردم که نگاهی به نسل جوان کنونی داشته باشم. نسلی که به نظر می‌رسد به نوعی دچار سردرگمی است و در روزمرگی‌ها گم شده است.

او درباره دلیل انتخاب نام "حیرانی" برای این نمایشگاه توضیح داد: حیرانی بیانگر سردرگمی نسل‌های دهه 60 و 70 در ایران است در واقع من سعی کردم که این نسل را با تمام دغدغه‌هایش که به نظر می‌رسد او را دچار حیرانی کرده است، به تصویر بکشم.

این هنرمند درباره نحوه عکاسی آثار این مجموعه اظهار کرد: این آثار حاصل حضور من در آتلیه است. در واقع من تمام عکس‌های این مجموعه را با کمک مدلی که داشتم، اجرا کردم زیرا اصرار داشتم که عکس‌ها کاملاً بر مبنای دید من در موقعیتی تعریف شده اجرا شود.

ذوالفقاری ادامه داد: آثار این مجموعه به شکل اپن فلش و در فضایی سیاه، عکاسی شده‌اند که هر کدام با استفاده از فضایی که ایجاد کرده‌ام، سعی در رساندن احساس و مفهوم را دارند.

او درباره نمایش این آثار گفت: مدت‌ها بود که می‌خواستم طرح این نمایشگاه را اجرا کنم اما به دلیل موانعی که پیش رو بود، موفق نبودم تا اینکه با کمک گالری ایده و شخص آقای آرش سلطانعلی موفق شدم که چنین کاری را به مرحله اجرا بگذارم که واقعاً جای تشکر از ایشان را دارد.

این هنرمند افزود: در این نمایشگاه 13 عکس در ابعاد 50 در 70 به نمایش گذاشته شده است که با استقبال نسبتاً خوبی نیز رو به رو شد.

ذوالفقاری تأکید کرد: به عنوان یک هنرمند جوان، بازخورد نمایشگاه بیشتر از حد انتظار من بود و حسی نسبتاً خوب از آن دریافت کردم زیرا دیدم که چهره‌های شناخته شده و منتقد، عکس‌ها را دیدند و به آن اهمیت دادند.

او خاطر نشان کرد: همان‌طور که هنرمند باید با دیدی باز به اثر خود بنگرد، لازم است که بازدیدکنندگان نیز چنین دیدی را در بازدید از نمایشگاه به همراه داشته باشند و سعی نکنند که با استفاده از کلیشه‌های ذهنی فضای آن را تفسیر کنند. یقیناً چنین دیدگاهی سبب می‌شود که برداشت‌های بهتری از آثار به عمل آید.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند تا 27 اردیبهشت همه روزه از ساعت 10 تا 19 به گالری ایده واقع در میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک۲۶ مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار