مساجد محور و پایگاه اصلی سازمانهای مردم نهاد

کرج (پانا) -معاون اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در جلسه دیدار جوانان با نماینده ولی فقیه در استان البرز، گفت: مساجد می توانند محور و پایگاه اصلی سازمانهای مردم نهاد باشند.

کد مطلب: ۸۲۱۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مساجد محور و پایگاه اصلی سازمانهای مردم نهاد

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در جلسه دیدار جوانان با نماینده ولی فقیه در استان البرز، گفت: مساجد می توانند محور و پایگاه اصلی سازمانهای مردم نهاد باشند.

قدرت الله شمیرانی معاون اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با قدردانی از راهنمایی و کمک های امام جمعه کرج نسبت به حوزه جوانان اظهار کرد: در دیداری که 2 سال پیش با شما داشتیم، نکاتی را در خصوص محجور ماندن قرآن در بین ورزشکاران بیان کردید که از همان زمان و با پیگیری هایی که صورت دادیم، 2 سال متوالی است که مسابقات قرآنی ورزشکاران و جوانان در سطح کشور و وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود.

وی افزود: این مسابقات باعث برکت و ایجاد فضا معنوی در جامعه ورزش و جوانان شده که طی آن جلسات مختلف محفل انس با قرآن نیز در باشگاههای خصوصی استان انجام می گیرد.

شمیرانی با اشاره به نقش و جایگاه سازمانهای مردم نهاد در جامعه گفت: در واقع سازمانهای مردم نهاد غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر اقتصادی هستند و سمن هایی کهوارد حوزه سیاسی شوند از این جرگه خارج خواهند شد.

وی اضافه کرد: البته و یقینا سازمانهای مردم نهاد نیز همانند تمامی مردم می بایست در زیر چتر نظام، انقلاب و رهبری، در عرصه های گوناگون احساس مسئولیت کرده در جامعه ایفای نقش داشته باشند.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان البرز به طرح های خوبی که در البرز بصورت پایلوت در کشور در آمد اشاره کرد و ادامه داد: امروز هر جوانی که بخواهد در البرز ازدواج کرده و یا طلاق بگیرد می بایست در کلاسهای طرح تدیبر زندگی شرکت کند که بر اساس آمار همین مهم باعث کاهش طلاق و استحکام خانواده ها شده است.

وی افزود: متاسفانه در استان البرز 50 درصد طلاق ها در 5 سال اول زندگی و 30 درصد ان در سالهمان سال ابتدایی زندگی اتنفاق می افتد که این امر نشان می دهد یا این جوانان انتخاب خوبی نداشته اند یا مهارت زندگی را بلد نیستند که در هر دو صورت لزوم توجه به طرح تدبیر زندگی ضروری تر و پر رنگ تر جلوه می کند.

شمیرانی عنوان کرد: تمامی اموزه های این طرح بر اساس آموزه های اسلامی است و انتظار داریم با توجه به جمعیت بالای جوانان در استان البرز، سایر دستگاهها و حوزه های علمیه به کمک و مدد ما بیایند.

وی اشتغال جوانان را یکی از اصلی ترین دغدغه های این قشر دانست و گفت: اشتغال نه اختیارش در ست ما است و نه اعتبارش، بلکه ما فقط می توانیم در حد توان و بضاغت خودمان به راه اندازی کسب و کارهای نوین و آموزش جوانان کمک کنیم.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان البرز خواستار حضور جوانان در هیات امنای مساجد شد و بیان کرد: مساجد می توانند محور و پایگاه اصلی سازمانهای مردم نهاد باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار